Schokkend filmpje: de wereld is een betere plek dan u denkt

Veiligheidscamera’s moeten ons onveiligheidsgevoel aanpakken. En dat doen ze. Maar niet altijd zoals we het verwachten.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Agressie, diefstal, verkeersovertredingen, hangjongeren, … allemaal redenen om straten, pleinen en winkels vol te hangen met veiligheidscamera’s. Zo kunnen daders gevat worden. Dat veiligheidcamera’s soms ook gewoon de goedheid, de creativiteit of de ‘laten-we-eens-lekker-gek-doen’-kant van de mens registreren, is minder bekend. Althans, tot Coca Cola er dit reclamefilmpje mee maakte.

Goeie bal, want het is stukken beter voor uw humeur dan schimmige beelden van hooligans en snelheidsduivels. (SD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content