Ging Groen inspiratie opdoen bij Groupon?

Het nieuwe logo van Groen lijkt verdacht veel op dat van Groupon, een website die door groepsaankopen haar klanten zaakjes aanbiedt. Althans, zo circuleert het op het internet.

Het nieuwe logo van Groen is “gerecycleerd”. Tenminste, dat wordt beweerd op de site Yudia – Yudaiaans dagblad.

Volgens Yudia baseerden de groenen zich voor hun nieuwe logo op het logo van Groupon en dat van ‘Armoede is een onrecht’, een jaar – en werkthema van jeugdbewegingen – en verenigingen als de Scouts en Gidsen Vlaanderen, de Chirojeugd Vlaanderen, FOS Open Scouting en het Jeugd Rode Kruis.

Van Groupon, de website die haar bezoekers en klanten elke dag voordelige zaakjes aanbiedt, zou het trapezium rond de partijnaam komen. Ook de baseline, ‘Werkt voor iedereen’, kan voor verwarring zorgen, aldus Yudia.

Van ‘Armoede is een onrecht’, zouden de ecologisten dan weer een “snuifje lettertype en kleur” geleend hebben, meent Yudia te weten. (SD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content