Noodlanding op Schiphol door storm
Een vliegtuig van de Nederlandse lagekostenluchtvaartmaatschappij Transavia met ongeveer 170 passagiers aan boord heeft zaterdagmiddag wegens het stormweer een noodlanding moeten maken op Schiphol. De Boeing 737-800 was opgestegen in het Spaanse Gerona en had eigenlijk moeten landen in Rotterdam, maar door het stormweer moest de landing daar worden afgebroken meldt Transavia. Vervolgens vloog het toestel naar Schiphol, waar opnieuw een zogenoemde go-around moest worden gemaakt. Daarna werd opnieuw een laatste, ultieme landingspoging gedaan in de hevige storm. Het toestel had niet genoeg brandstof meer aan boord om alsnog uit te wijken naar Brussels Airport, aldus Transavia. Volgens een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij is de veiligheid van de passagiers niet in het geding geweest. Op Twitter klaagden veel passagiers over de angstige momenten die ze hadden meegemaakt. Zo zou de bemanning een emergency call hebben afgegeven en de passagiers hebben opgedragen het hoofd tussen de knieën te leggen. Ook werd geklaagd over de slechte opvang en informatievoorziening.
Een vliegtuig van de Nederlandse lagekostenluchtvaartmaatschappij Transavia met ongeveer 170 passagiers aan boord heeft zaterdagmiddag wegens het stormweer een noodlanding moeten maken op Schiphol. De Boeing 737-800 was opgestegen in het Spaanse Gerona en had eigenlijk moeten landen in Rotterdam, maar door het stormweer moest de landing daar worden afgebroken meldt Transavia. Vervolgens vloog het toestel naar Schiphol, waar opnieuw een zogenoemde go-around moest worden gemaakt. Daarna werd opnieuw een laatste, ultieme landingspoging gedaan in de hevige storm. Het toestel had niet genoeg brandstof meer aan boord om alsnog uit te wijken naar Brussels Airport, aldus Transavia. Volgens een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij is de veiligheid van de passagiers niet in het geding geweest. Op Twitter klaagden veel passagiers over de angstige momenten die ze hadden meegemaakt. Zo zou de bemanning een emergency call hebben afgegeven en de passagiers hebben opgedragen het hoofd tussen de knieën te leggen. Ook werd geklaagd over de slechte opvang en informatievoorziening.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier