Zo voluptueus het lijf van de uit Soweto afkomstige performer Albert Silindokuhle Ibokwe Khoza is, zo groot is zijn charisma. Dat charisma zet de Zuid-Afrikaanse choreografe Robyn Orlin...

Zo voluptueus het lijf van de uit Soweto afkomstige performer Albert Silindokuhle Ibokwe Khoza is, zo groot is zijn charisma. Dat charisma zet de Zuid-Afrikaanse choreografe Robyn Orlin in om van haar aanklacht tegen de racistische en discriminerende Zuid-Afrikaanse samenleving pure kolder te maken. Pure kolder: u leest dat goed. Orlin brengt het grote probleem van haar moederland met erg veel humor op het podium, zonder het te bagatelliseren. Dat lukt haar omdat Ibokwe Khoza de menner van de muze is. Omwikkeld in plasticfolie, stoeiend met sinaasappels, kibbelend met het 'personeel' dat hem wast en vrolijk flirtend met de video van een dansende Vladimir Poetin beeldt hij de zeven hoofdzonden uit. Zo laat Orlin hem transformeren tot een karikaturale belichaming van het verscheurde Zuid-Afrika. Je schaamt je na afloop haast kapot voor de 'Wauw!' die aan je lippen ontsnapt.