Vijf jaar geleden leek Opel op weg naar af. De overname door PSA zorgde echter voor een ommekeer en luidde de wederopstanding in. Het gamma werd compleet vernieuwd, verjongd en uitgebreid. Opel kon bovendien profiteren van de synergiën binnen de Franse autogroep en maakte opnieuw winst. Door de recente fusie van PSA en FCA (Fiat Chrysler Automobiles) heeft Opel opnieuw een boost gekregen. Het maakt nu deel uit van Stellantis, de nummer drie in de wereld. Nieuwe kansen dienen zich aan.

Samen sterker

Managing director Opel Belux Michel Vercruyssen heeft de recente ontwikkelingen vanop de eerste rij meegemaakt: "PSA en FCA hebben ervaring met fusies, beide kennen de dynamiek en uitdagingen die fusies met zich meebrengen. Sowieso is schaalgrootte een must om te kunnen overleven in de razendsnel evoluerende autowereld. Dat geldt voor alle merken. De ontwikkeling en implementatie van nieuwe technologieën vergen investeringen die in de vele miljarden lopen. Om op termijn als merk te kunnen overleven, moet je bovendien ook buiten Europa present zijn. Niemand kan het zich vandaag permitteren om China links te laten liggen, want de grootste automarkt van de wereld."

Opel bewaart zijn Duitse identiteit

Vercruyssen kijkt met vertrouwen naar de toekomst: "De satellietmerken van Stellantis beschikken over uiteenlopende competenties, die knowhow wordt nu gebundeld. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt over wie wat doet, onderlinge concurrentie is goed maar mag niet ten koste gaan van een zustermerk.

"Binnen Stellantis is Opel het enige Duitse merk en het ligt dus voor de hand dat wij alles in het werk stellen om onze Duitse identiteit te bewaren en in de kijker te stellen. Made in Germany is nog altijd een kwaliteitslabel! In de praktijk is het zo dat wij gebruikmaken van de platformen, aandrijfsystemen en essentiële onderdelen van de groep en dat wij op die manier onze kosten kunnen drukken.

"Het karakter, design en look & feel van onze modellen bepalen we zelf. Een sterke merkidentiteit is een vereiste om zich van de concurrentie te kunnen onderscheiden en succesvol te zijn. Wie zich een nieuwe auto koopt, doet dat op basis van financiële én emotionele overwegingen. Het komt er dus op aan de juiste snaar te raken. De nieuwe generatie Opel-modellen straalt puurheid, kracht en jeugdige vitaliteit uit en zorgt ervoor dat wij een veel ruimer publiek aanspreken én kunnen overtuigen om klant te worden."

Vraag NU een proefrit aan met de Mokka-e, klik HIER

Groene Mokka is een hartenbreker

De nieuwe Mokka is het eerste model met een viziervormige grille dat het nieuwe merkgezicht wordt van de toekomstige Opel-modellen. Binnenin springt het pure panel in het oog. De digitale cockpit bestaat uit brede displays die naadloos in elkaar overlopen in een horizontaal informatieformat. Opel is erin geslaagd de juiste balans te vinden tussen digitalisering en intuïtieve bediening. De ergonomie aan boord van de Mokka is voorbeeldig, de AGR-stoelen zijn gewoon de beste.

De Mokka is leverbaar met drie benzine- en dieselmotoren maar ook met elektrische aandrijving. De elektromotor en batterij van de Mokka-e hebben respectievelijk een vermogen van 136 pk en 50 kWh wat een rijbereik van 322 kilometer (WLTP) garandeert. Opladen tot 100 kW is mogelijk, de laadduur tot 80 procent bedraagt 30 minuten.

De Mokka-e staat op het CMP multi-energieplatform, rijdt agile en aangenaam comfortabel, is goed afgewerkt en rijkelijk uitgerust met de nieuwste infotainment- en rijhulpsystemen. Om de overstap naar elektrisch autorijden te faciliteren, biedt Opel zijn klanten de mogelijkheid om de Mokka-e drie maandenlang proef te rijden. Blijkt dan dat die niet compatibel is met het mobiliteitsprofiel van de klant kan die de Mokka-e inwisselen tegen een benzine- of dieselversie. Waar wacht je nog op?

Technische steekkaart Mokka-e

Gecombineerd stroomverbruik : 17,4 - 17,8 kWh/100km

Aandrijving: elektrisch

Maximum vermogen : 100 kW

Maximaal rijbereik (WLTP) : 318 - 324 km

Maximum laadtijd : 15u07min (3,7kW)

Accutype/accucapaciteit : 50 kWh

Topsnelheid : 150 km/u

Acceleratie 0-100 km/u : 9 sec

Instapprijs: € 36.200

Meer info op www.opel.be

Volg de volledige reeks op www.knack.be/RoadtoEV

Vijf jaar geleden leek Opel op weg naar af. De overname door PSA zorgde echter voor een ommekeer en luidde de wederopstanding in. Het gamma werd compleet vernieuwd, verjongd en uitgebreid. Opel kon bovendien profiteren van de synergiën binnen de Franse autogroep en maakte opnieuw winst. Door de recente fusie van PSA en FCA (Fiat Chrysler Automobiles) heeft Opel opnieuw een boost gekregen. Het maakt nu deel uit van Stellantis, de nummer drie in de wereld. Nieuwe kansen dienen zich aan. Managing director Opel Belux Michel Vercruyssen heeft de recente ontwikkelingen vanop de eerste rij meegemaakt: "PSA en FCA hebben ervaring met fusies, beide kennen de dynamiek en uitdagingen die fusies met zich meebrengen. Sowieso is schaalgrootte een must om te kunnen overleven in de razendsnel evoluerende autowereld. Dat geldt voor alle merken. De ontwikkeling en implementatie van nieuwe technologieën vergen investeringen die in de vele miljarden lopen. Om op termijn als merk te kunnen overleven, moet je bovendien ook buiten Europa present zijn. Niemand kan het zich vandaag permitteren om China links te laten liggen, want de grootste automarkt van de wereld."Vercruyssen kijkt met vertrouwen naar de toekomst: "De satellietmerken van Stellantis beschikken over uiteenlopende competenties, die knowhow wordt nu gebundeld. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt over wie wat doet, onderlinge concurrentie is goed maar mag niet ten koste gaan van een zustermerk."Binnen Stellantis is Opel het enige Duitse merk en het ligt dus voor de hand dat wij alles in het werk stellen om onze Duitse identiteit te bewaren en in de kijker te stellen. Made in Germany is nog altijd een kwaliteitslabel! In de praktijk is het zo dat wij gebruikmaken van de platformen, aandrijfsystemen en essentiële onderdelen van de groep en dat wij op die manier onze kosten kunnen drukken. "Het karakter, design en look & feel van onze modellen bepalen we zelf. Een sterke merkidentiteit is een vereiste om zich van de concurrentie te kunnen onderscheiden en succesvol te zijn. Wie zich een nieuwe auto koopt, doet dat op basis van financiële én emotionele overwegingen. Het komt er dus op aan de juiste snaar te raken. De nieuwe generatie Opel-modellen straalt puurheid, kracht en jeugdige vitaliteit uit en zorgt ervoor dat wij een veel ruimer publiek aanspreken én kunnen overtuigen om klant te worden." De nieuwe Mokka is het eerste model met een viziervormige grille dat het nieuwe merkgezicht wordt van de toekomstige Opel-modellen. Binnenin springt het pure panel in het oog. De digitale cockpit bestaat uit brede displays die naadloos in elkaar overlopen in een horizontaal informatieformat. Opel is erin geslaagd de juiste balans te vinden tussen digitalisering en intuïtieve bediening. De ergonomie aan boord van de Mokka is voorbeeldig, de AGR-stoelen zijn gewoon de beste.De Mokka is leverbaar met drie benzine- en dieselmotoren maar ook met elektrische aandrijving. De elektromotor en batterij van de Mokka-e hebben respectievelijk een vermogen van 136 pk en 50 kWh wat een rijbereik van 322 kilometer (WLTP) garandeert. Opladen tot 100 kW is mogelijk, de laadduur tot 80 procent bedraagt 30 minuten.De Mokka-e staat op het CMP multi-energieplatform, rijdt agile en aangenaam comfortabel, is goed afgewerkt en rijkelijk uitgerust met de nieuwste infotainment- en rijhulpsystemen. Om de overstap naar elektrisch autorijden te faciliteren, biedt Opel zijn klanten de mogelijkheid om de Mokka-e drie maandenlang proef te rijden. Blijkt dan dat die niet compatibel is met het mobiliteitsprofiel van de klant kan die de Mokka-e inwisselen tegen een benzine- of dieselversie. Waar wacht je nog op?Meer info op www.opel.be Volg de volledige reeks op www.knack.be/RoadtoEV