Vernieuwing om te verbeteren! De nieuwe Ibiza focust op connectiviteit maar behoudt al zijn goede eigenschappen op het vlak van comfort, veiligheid, duurzaamheid en verbruik die van hem het meest verkochte SEAT-model aller tijden hebben gemaakt.

Ibiza spreekt met iedereen

De nieuwe Ibiza, die vanaf nu in de showroom staat, gebruikt de tweede generatie van zijn Easy Connect-infotainmenstysteem. Het MediaSystem Plus en navigatiesysteem kunnen worden uitgebreid met MirrorLink waardoor smartphonefuncties en een uitgebreid aanbod apps op een veilige manier kunnen gebruikt worden in de auto. Het systeem is compatibel met zowat alle smartphones... de Ibiza spreekt met iedereen! De bediening van de infotainment- en navigatiesystemen verloopt via een aanraakscherm. Ze bieden onder meer digitale DAB-radio en kunnen muziek afspelen vanaf iPod of smartphone via Bluetooth of USB-aansluiting. Spraakbediening is beschikbaar vanaf het MediaSystem Plus. Het SEAT Sound System met zes luidsprekers, een grote basluidspreker in de koffer en een extra versterker zorgen voor een intense klankbeleving.

© Vistadiferent

Veiligheid blijft vanzelfsprekend een belangrijk aandachtspunt. De nieuwe vermoeidheidsdetectie in de Ibiza herkent een verminderde concentratie van de bestuurder op basis van zijn stuurgedrag en waarschuwt hem tijdig een pauze in te lassen. De anti-multicrashremfunctie houdt na een aanrijding automatisch de remdruk aan, om te voorkomen dat je tegen een voorganger knalt. Wordt bij de eerste aanrijding een airbag geactiveerd, schakelt het systeem de elektronische stabiliteitscontrole alsook de gevarenpinkers in.

Laag verbruik, lage CO2-uitstoot

© Vistadiferent

De Ibiza-klant kan kiezen uit een uitgebreid motorengamma. De drie- en viercilindermotoren garanderen een maximale energie-efficiëntie en munten uit door uitstekende verbruiks- en uitstootcijfers. Zo haalt de 1.4 TDI driecilinderdieselmotor (75 pk) een gemiddeld verbruik van 3,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 88 g/km. De instapmotor aan benzinezijde is een atmosferische 1.0 l. driecilinder met een vermogen van 75 pk. Als TSI met turbodrukvoeding produceert die 110 pk met een maximumkoppel van 200 Nm, wat vrij uitzonderlijk is voor dit segment. De stop-startsysteem is beschikbaar op alle versies; de DSG-versnellingsbak is enkel verkrijgbaar op de TSI (110 pk) en TDI van 90 pk.

Een uiterst gevoelige elektromechanische stuurbekrachtiging en adaptieve demping met twee modi verhogen zowel het comfort als rijplezier. Voor parkeersensoren voor- en achteraan, een weergave van obstakels voor en achter de auto via het display en een achteruitrijcamera moet een opleg worden betaald.

De nieuwe Ibiza kan dankzij een reeks individualiseringsmogelijkheden zowel van binnen als buiten aangepast en aangekleed worden naar de persoonlijke wensen van de klant.

Conclusie: met zijn nieuwe, efficiënte motoren, zijn dynamische maar niettemin comfortabele ophanging en zijn ultramoderne assistentie- en infotainmentsystemen is de Ibiza een van de modernste en meest aantrekkelijke modellen in zijn segment.

Vernieuwing om te verbeteren! De nieuwe Ibiza focust op connectiviteit maar behoudt al zijn goede eigenschappen op het vlak van comfort, veiligheid, duurzaamheid en verbruik die van hem het meest verkochte SEAT-model aller tijden hebben gemaakt.Ibiza spreekt met iedereenDe nieuwe Ibiza, die vanaf nu in de showroom staat, gebruikt de tweede generatie van zijn Easy Connect-infotainmenstysteem. Het MediaSystem Plus en navigatiesysteem kunnen worden uitgebreid met MirrorLink waardoor smartphonefuncties en een uitgebreid aanbod apps op een veilige manier kunnen gebruikt worden in de auto. Het systeem is compatibel met zowat alle smartphones... de Ibiza spreekt met iedereen! De bediening van de infotainment- en navigatiesystemen verloopt via een aanraakscherm. Ze bieden onder meer digitale DAB-radio en kunnen muziek afspelen vanaf iPod of smartphone via Bluetooth of USB-aansluiting. Spraakbediening is beschikbaar vanaf het MediaSystem Plus. Het SEAT Sound System met zes luidsprekers, een grote basluidspreker in de koffer en een extra versterker zorgen voor een intense klankbeleving.Veiligheid blijft vanzelfsprekend een belangrijk aandachtspunt. De nieuwe vermoeidheidsdetectie in de Ibiza herkent een verminderde concentratie van de bestuurder op basis van zijn stuurgedrag en waarschuwt hem tijdig een pauze in te lassen. De anti-multicrashremfunctie houdt na een aanrijding automatisch de remdruk aan, om te voorkomen dat je tegen een voorganger knalt. Wordt bij de eerste aanrijding een airbag geactiveerd, schakelt het systeem de elektronische stabiliteitscontrole alsook de gevarenpinkers in.Laag verbruik, lage CO2-uitstootDe Ibiza-klant kan kiezen uit een uitgebreid motorengamma. De drie- en viercilindermotoren garanderen een maximale energie-efficiëntie en munten uit door uitstekende verbruiks- en uitstootcijfers. Zo haalt de 1.4 TDI driecilinderdieselmotor (75 pk) een gemiddeld verbruik van 3,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 88 g/km. De instapmotor aan benzinezijde is een atmosferische 1.0 l. driecilinder met een vermogen van 75 pk. Als TSI met turbodrukvoeding produceert die 110 pk met een maximumkoppel van 200 Nm, wat vrij uitzonderlijk is voor dit segment. De stop-startsysteem is beschikbaar op alle versies; de DSG-versnellingsbak is enkel verkrijgbaar op de TSI (110 pk) en TDI van 90 pk.Een uiterst gevoelige elektromechanische stuurbekrachtiging en adaptieve demping met twee modi verhogen zowel het comfort als rijplezier. Voor parkeersensoren voor- en achteraan, een weergave van obstakels voor en achter de auto via het display en een achteruitrijcamera moet een opleg worden betaald.De nieuwe Ibiza kan dankzij een reeks individualiseringsmogelijkheden zowel van binnen als buiten aangepast en aangekleed worden naar de persoonlijke wensen van de klant.Conclusie: met zijn nieuwe, efficiënte motoren, zijn dynamische maar niettemin comfortabele ophanging en zijn ultramoderne assistentie- en infotainmentsystemen is de Ibiza een van de modernste en meest aantrekkelijke modellen in zijn segment.