Geschat wordt dat ons land zo'n 10.000 publieke laadpunten telt, of 8 laadpunten per elektrische auto. In Nederland (61), Frankrijk (43) en Duitsland (41) ligt dat aantal vele malen hoger. Dat heeft niet enkel te maken met het fiscaal- en mobiliteitsbeleid van de respectievelijke regeringen maar ook met de demografische spreiding van de bevolking. In steden waar minder mensen een private oprit of garage met stroomaansluiting hebben, zijn publieke laadpalen een noodzaak. In een landelijke omgeving hebben die veeleer een aanvullende functie. Sowieso geniet thuis of op het werk laden de voorkeur, omwille van het gebruiksgemak én het prijsvoordeel dat varieert van 20 tot 70 procent.

Split billing dankzij slimme laadstations punten

Volgens Augustin Sagehomme, netwerkmanager bij EDI (Electric by D'Ieteren), biedt de allernieuwste generatie geconnecteerde laadstations de mogelijkheid tot een automatische terugbetaling van de thuislaadkosten. "Voor wie nu over een tankkaart van de werkgever beschikt die alle brandstofkosten dekt, is split billing een volwaardig alternatief. Een geconnecteerd laadstation geeft de klant bovendien toegang tot het EDI-platform voor een efficiënt beheer van het laadpunt. Je kan het laadproces zo programmeren dat je elektrische auto oplaadt tijdens de daluren tegen een gunstig tarief. Laden via een huishoudelijk stopcontact raad ik niet aan omdat het niet ontworpen is om geregeld langdurig veel stroom te leveren. Afhankelijk van de technische specificaties van je EV en je thuisinstallatie, verloopt het laden via een wallbox of thuislaadpaal bovendien tot 10 maal sneller."

Klik HIER en ontvang gratis een prijsraming op maat.

Allesomvattend aanbod en zeer competitieve prijs

Wie zich een elektrische auto wil aanschaffen, wordt aangeraden zich vooraf goed te informeren over de laadmogelijkheden thuis en op het werk. Dat kan bij de bevoegde overheid of bij een commerciële dienstenverlener zoals EDI (Electric by D'Ieteren).

Augustin Sagehomme: "EDI is er gekomen mede op vraag van de dealerorganisatie van D'Ieteren en is operationeel sinds begin 2020. Wij bieden een compleet assortiment laadoplossingen dat is afgestemd op de technische kenmerken van zowel deels als volledig elektrisch aangedreven wagens en zich richt tot bedrijven en particulieren. In feite bieden wij een laadoplossing voor iedereen! Dat gaat van niet-geconnecteerde tot geconnecteerde laadstations met slimme functionaliteiten én laadstations die het optimaliseren van zonne-energie mogelijk maken. Ons fleet departement adviseert bedrijven bij de transitie naar een milieuvriendelijke vloot gaande van het configureren van de laadinfrastructuur over het uitwerken van een car policy tot split billing. Met onze gratis laadpas krijgen onze klanten toegang tot een van de grootste laadpuntennetwerken van Europa. Concreet regelt EDI zowel de home check als de administratieve formaliteiten, plaatsing en onderhoud van de charging apparatuur. Naast de klanten van de D'Ieteren-dealerorganisatie bedienen wij ook klanten van merken die niet tot Volkswagen Group behoren. EDI profiteert hier van de goede reputatie die het in korte tijd heeft opgebouwd: wij leveren kwaliteitsvol werk tegen een zeer competitieve prijs, zijn de klok rond en zeven dagen op zeven telefonisch bereikbaar en beschikken over een toegewijd en enthousiast team van deskundige medewerkers. Last but not least is EDI een dochteronderneming van D'Ieteren, de oudste en meest succesvolle autogroep in ons land. Als jong bedrijf kunnen wij op elk moment en in elke situatie een beroep doen op de expertise en ervaring van ons moederhuis. Dat is zowel voor onszelf als voor onze klanten een grote geruststelling. Daarom: wie snel, eenvoudig en efficiënt wil laden, is bij EDI aan het juiste adres."

Gratis EDI-laadpas

De gratis EDI-laadpas geeft toegang tot omzeggens alle publieke laadpalen in ons land en tot meer dan 230.000 laadstations in Europa, inclusief snelladers. U betaalt geen abonnementsgeld, enkel voor de laadbeurten.

EDI-APP

Dankzij de gratis EDI-app vindt u snel en gemakkelijk de beschikbare laadstations. Via de EDI-app kunt in de laadsessies in real time volgen en bekomt u een follow-up van de kosten van elke sessie.

Ontdek nu de EDI laadoplossingen op www.edi.be

Volg de volledige reeks op www.knack.be/RoadtoEV

Geschat wordt dat ons land zo'n 10.000 publieke laadpunten telt, of 8 laadpunten per elektrische auto. In Nederland (61), Frankrijk (43) en Duitsland (41) ligt dat aantal vele malen hoger. Dat heeft niet enkel te maken met het fiscaal- en mobiliteitsbeleid van de respectievelijke regeringen maar ook met de demografische spreiding van de bevolking. In steden waar minder mensen een private oprit of garage met stroomaansluiting hebben, zijn publieke laadpalen een noodzaak. In een landelijke omgeving hebben die veeleer een aanvullende functie. Sowieso geniet thuis of op het werk laden de voorkeur, omwille van het gebruiksgemak én het prijsvoordeel dat varieert van 20 tot 70 procent. Volgens Augustin Sagehomme, netwerkmanager bij EDI (Electric by D'Ieteren), biedt de allernieuwste generatie geconnecteerde laadstations de mogelijkheid tot een automatische terugbetaling van de thuislaadkosten. "Voor wie nu over een tankkaart van de werkgever beschikt die alle brandstofkosten dekt, is split billing een volwaardig alternatief. Een geconnecteerd laadstation geeft de klant bovendien toegang tot het EDI-platform voor een efficiënt beheer van het laadpunt. Je kan het laadproces zo programmeren dat je elektrische auto oplaadt tijdens de daluren tegen een gunstig tarief. Laden via een huishoudelijk stopcontact raad ik niet aan omdat het niet ontworpen is om geregeld langdurig veel stroom te leveren. Afhankelijk van de technische specificaties van je EV en je thuisinstallatie, verloopt het laden via een wallbox of thuislaadpaal bovendien tot 10 maal sneller." Wie zich een elektrische auto wil aanschaffen, wordt aangeraden zich vooraf goed te informeren over de laadmogelijkheden thuis en op het werk. Dat kan bij de bevoegde overheid of bij een commerciële dienstenverlener zoals EDI (Electric by D'Ieteren). Augustin Sagehomme: "EDI is er gekomen mede op vraag van de dealerorganisatie van D'Ieteren en is operationeel sinds begin 2020. Wij bieden een compleet assortiment laadoplossingen dat is afgestemd op de technische kenmerken van zowel deels als volledig elektrisch aangedreven wagens en zich richt tot bedrijven en particulieren. In feite bieden wij een laadoplossing voor iedereen! Dat gaat van niet-geconnecteerde tot geconnecteerde laadstations met slimme functionaliteiten én laadstations die het optimaliseren van zonne-energie mogelijk maken. Ons fleet departement adviseert bedrijven bij de transitie naar een milieuvriendelijke vloot gaande van het configureren van de laadinfrastructuur over het uitwerken van een car policy tot split billing. Met onze gratis laadpas krijgen onze klanten toegang tot een van de grootste laadpuntennetwerken van Europa. Concreet regelt EDI zowel de home check als de administratieve formaliteiten, plaatsing en onderhoud van de charging apparatuur. Naast de klanten van de D'Ieteren-dealerorganisatie bedienen wij ook klanten van merken die niet tot Volkswagen Group behoren. EDI profiteert hier van de goede reputatie die het in korte tijd heeft opgebouwd: wij leveren kwaliteitsvol werk tegen een zeer competitieve prijs, zijn de klok rond en zeven dagen op zeven telefonisch bereikbaar en beschikken over een toegewijd en enthousiast team van deskundige medewerkers. Last but not least is EDI een dochteronderneming van D'Ieteren, de oudste en meest succesvolle autogroep in ons land. Als jong bedrijf kunnen wij op elk moment en in elke situatie een beroep doen op de expertise en ervaring van ons moederhuis. Dat is zowel voor onszelf als voor onze klanten een grote geruststelling. Daarom: wie snel, eenvoudig en efficiënt wil laden, is bij EDI aan het juiste adres."Ontdek nu de EDI laadoplossingen op www.edi.be Volg de volledige reeks op www.knack.be/RoadtoEV