Volkswagen D'Ieteren Finance (VDFin) faciliteert de leasing en financiering van elektrische wagens. Mogen we nog een stap verder gaan en zeggen dat VDFin elektrisch rijden promoot? Sarah Meuleman: "We helpen onze klanten op weg naar de beste mobiliteitsoplossingen. Steeds meer kiezen ze voor een vergroening van hun mobiliteit. Elektrisch rijden wint erg aan belang, maar is niet in alle gevallen heiligmakend. Wanneer een nieuwe klant een elektrische wagen bij ons wilt bestellen, voeren we met onze partner EDI (Electric by D'Ieteren) een audit ter plekke uit, onder meer om te bepalen wat de mogelijkheden zijn voor het plaatsen van laadpalen en eventueel zelfs zonnepanelen bij het bedrijf. Alle kosten voor de laadoplossing kunnen mee worden opgenomen in onze leasingcontracten. Ook het plaatsen van een laadpaal bij werknemers thuis is een optie. Als je die investering kan spreiden over enkele jaren, rekening houdend met de duur van een leasingcontract, vormt een laadpaal slechts een minimale bijkomende kost in je autoleasingcontract. Voor werknemers die elke dag op de baan zijn, zeker een nuttige en waardevolle kostenbatenanalyse. Hoe dan ook, we maken het verschil met full service."

Mobiliteit op maat

Het leasen van elektrische wagens gaat om meer dan enkel elektrische wagens. Meuleman: "We bieden onze klanten begeleiding, ondersteuning, expertise, advies. Zowel in fiscaliteit als op het vlak van infrastructuur. Je kan geen elektrische voertuigen aan de man brengen zonder bijbehorende laadoplossingen. En dan bedoel ik: flexibele laadoplossingen. Als een klant pakweg 20 of 30 laadpalen wil installeren op zijn bedrijfsterrein, faciliteren en ondersteunen wij dit. Vandaag geef je een werknemer een brandstofkaart die toelaat om voor een bepaald bedrag per maand te tanken op kosten van het bedrijf, maar hoe moet dat met elektrische wagens? Wel, via een zogenaamde laadpas kan je overgaan tot split billing. Wanneer je op verplaatsing oplaadt, worden die kosten automatisch doorgerekend aan de werkgever. Dat geldt ook voor de meeste laadpalen thuis. Voor bestuurders die elke dag honderden kilometers afleggen achter het stuur, is full electric mogelijk nog niet de meest praktische oplossing, omwille van de actieradius en de beperkte openbare infrastructuur, zoals snelladers. Dan denken wij mee over alternatieven. En wat als je een trip naar pakweg Spanje plant? En twijfels hebt bij het aantal laadmogelijkheden en pauzes? Dan kan onze formule Flex-Moby uitweg bieden: voor uitzonderlijke verplaatsingen kan je dan je elektrisch hoofdvoertuig inruilen voor een andere wagen uit onze vloot. Een Audi Q5 om op vakantie te gaan of een camionet om te kunnen verhuizen: geen probleem. Blikken wij vooruit naar onze toekomst? Dan worden we de Spotify of Netflix van de autosector die mensen en bedrijven toegang biedt, via een abonnementsformule, tot verschillende mobiliteitsoplossingen, afhankelijk van wat je op dat moment in je leven nodig hebt. Mobiliteit op maat, multimodaal, voor een vast budget per maand. Dat is de toekomst."

Bekijk hier ook de video over onze e-Moby oplossing.

Trendsetter in vergroening

D'Ieteren is invoerder van automerken van de Volkswagen Groep, zoals Audi en Volkswagen, een groep die duidelijk trendsetter is in de elektrificatie en vergroening van onze mobiliteit. Een troefkaart voor VDFin? Meuleman: "We zijn pro-elektrisch, maar blijven ook realistisch. Kijk, de traditionele brandstofwagen zal niet meteen uit het straatbeeld verdwijnen. Op dit moment vertegenwoordigen elektrische wagens minder dan 10 procent van het volledige wagenpark. Maar: tegen 2030 moet dat wel 30 procent worden. Al onze merken zijn het erover eens dat ze volop moeten investeren in elektrische mobiliteitsoplossingen. Minstens even belangrijk is dat we als captive, in tegenstelling tot veel van onze concullega's, een directe lijn hebben met onze automerken en niet gelinkt zijn aan een traditionele bankinstelling. Voor veel leasingmaatschappijen is leasing een financieel product, voor ons is het een mobiliteitsformule. We denken in termen van mobiliteit, niet alleen in bankentaal."

Belonen(d) of niet?

Bedrijven en zelfstandigen kunnen de aankoop van een elektrische wagen voor 100 procent fiscaal aftrekken, particulieren kunnen dat niet. Een ongelijkheid? Meuleman: "De fiscale voordelen maken elektrisch rijden inderdaad interessant voor bedrijven, maar ook zonder bonus, voor particulieren, wordt het alsmaar aantrekkelijker. Al is het nu vaak nog prijzig, de aankoopprijs van een elektrische voertuig is duidelijk aan het zakken. Combineer dat met de lagere gebruikskosten en je zal al snel tot een positieve balans komen. En ook voor particulieren hebben we interessante financiële formules, waarbij we de overnamewaarde van het voertuig garanderen. Een geruststelling in een snel evoluerende sector. Zo heb je toegang tot een elektrische wagen voor een aanvaardbaar maandbudget. Groener rijden haalbaar en betaalbaar maken, dat ondersteunen we volop."

Wenst u uw milieuvriendelijke wagen te configureren?

Kies de ideale formule op maat van uw noden en geniet van voordelige tarieven. Volkswagen D'Ieteren Finance behartigt alle financiële en administratieve aspecten, zodat u volop kunt genieten achter het stuur. En uiteraard kunt u kiezen uit een van de merken door VDFin voorgesteld op de website www.vdfin.be

Volkswagen D'Ieteren Finance (VDFin) faciliteert de leasing en financiering van elektrische wagens. Mogen we nog een stap verder gaan en zeggen dat VDFin elektrisch rijden promoot? Sarah Meuleman: "We helpen onze klanten op weg naar de beste mobiliteitsoplossingen. Steeds meer kiezen ze voor een vergroening van hun mobiliteit. Elektrisch rijden wint erg aan belang, maar is niet in alle gevallen heiligmakend. Wanneer een nieuwe klant een elektrische wagen bij ons wilt bestellen, voeren we met onze partner EDI (Electric by D'Ieteren) een audit ter plekke uit, onder meer om te bepalen wat de mogelijkheden zijn voor het plaatsen van laadpalen en eventueel zelfs zonnepanelen bij het bedrijf. Alle kosten voor de laadoplossing kunnen mee worden opgenomen in onze leasingcontracten. Ook het plaatsen van een laadpaal bij werknemers thuis is een optie. Als je die investering kan spreiden over enkele jaren, rekening houdend met de duur van een leasingcontract, vormt een laadpaal slechts een minimale bijkomende kost in je autoleasingcontract. Voor werknemers die elke dag op de baan zijn, zeker een nuttige en waardevolle kostenbatenanalyse. Hoe dan ook, we maken het verschil met full service."Het leasen van elektrische wagens gaat om meer dan enkel elektrische wagens. Meuleman: "We bieden onze klanten begeleiding, ondersteuning, expertise, advies. Zowel in fiscaliteit als op het vlak van infrastructuur. Je kan geen elektrische voertuigen aan de man brengen zonder bijbehorende laadoplossingen. En dan bedoel ik: flexibele laadoplossingen. Als een klant pakweg 20 of 30 laadpalen wil installeren op zijn bedrijfsterrein, faciliteren en ondersteunen wij dit. Vandaag geef je een werknemer een brandstofkaart die toelaat om voor een bepaald bedrag per maand te tanken op kosten van het bedrijf, maar hoe moet dat met elektrische wagens? Wel, via een zogenaamde laadpas kan je overgaan tot split billing. Wanneer je op verplaatsing oplaadt, worden die kosten automatisch doorgerekend aan de werkgever. Dat geldt ook voor de meeste laadpalen thuis. Voor bestuurders die elke dag honderden kilometers afleggen achter het stuur, is full electric mogelijk nog niet de meest praktische oplossing, omwille van de actieradius en de beperkte openbare infrastructuur, zoals snelladers. Dan denken wij mee over alternatieven. En wat als je een trip naar pakweg Spanje plant? En twijfels hebt bij het aantal laadmogelijkheden en pauzes? Dan kan onze formule Flex-Moby uitweg bieden: voor uitzonderlijke verplaatsingen kan je dan je elektrisch hoofdvoertuig inruilen voor een andere wagen uit onze vloot. Een Audi Q5 om op vakantie te gaan of een camionet om te kunnen verhuizen: geen probleem. Blikken wij vooruit naar onze toekomst? Dan worden we de Spotify of Netflix van de autosector die mensen en bedrijven toegang biedt, via een abonnementsformule, tot verschillende mobiliteitsoplossingen, afhankelijk van wat je op dat moment in je leven nodig hebt. Mobiliteit op maat, multimodaal, voor een vast budget per maand. Dat is de toekomst."Bekijk hier ook de video over onze e-Moby oplossing.D'Ieteren is invoerder van automerken van de Volkswagen Groep, zoals Audi en Volkswagen, een groep die duidelijk trendsetter is in de elektrificatie en vergroening van onze mobiliteit. Een troefkaart voor VDFin? Meuleman: "We zijn pro-elektrisch, maar blijven ook realistisch. Kijk, de traditionele brandstofwagen zal niet meteen uit het straatbeeld verdwijnen. Op dit moment vertegenwoordigen elektrische wagens minder dan 10 procent van het volledige wagenpark. Maar: tegen 2030 moet dat wel 30 procent worden. Al onze merken zijn het erover eens dat ze volop moeten investeren in elektrische mobiliteitsoplossingen. Minstens even belangrijk is dat we als captive, in tegenstelling tot veel van onze concullega's, een directe lijn hebben met onze automerken en niet gelinkt zijn aan een traditionele bankinstelling. Voor veel leasingmaatschappijen is leasing een financieel product, voor ons is het een mobiliteitsformule. We denken in termen van mobiliteit, niet alleen in bankentaal."Bedrijven en zelfstandigen kunnen de aankoop van een elektrische wagen voor 100 procent fiscaal aftrekken, particulieren kunnen dat niet. Een ongelijkheid? Meuleman: "De fiscale voordelen maken elektrisch rijden inderdaad interessant voor bedrijven, maar ook zonder bonus, voor particulieren, wordt het alsmaar aantrekkelijker. Al is het nu vaak nog prijzig, de aankoopprijs van een elektrische voertuig is duidelijk aan het zakken. Combineer dat met de lagere gebruikskosten en je zal al snel tot een positieve balans komen. En ook voor particulieren hebben we interessante financiële formules, waarbij we de overnamewaarde van het voertuig garanderen. Een geruststelling in een snel evoluerende sector. Zo heb je toegang tot een elektrische wagen voor een aanvaardbaar maandbudget. Groener rijden haalbaar en betaalbaar maken, dat ondersteunen we volop."