De geschiedenis van Kia gaat terug tot 1944 en start met de assemblage van Japanse motorfietsen. Vanaf de jaren zeventig bouwt Kia Motors ook personenwagens. Vorig jaar rolden drie miljoen voertuigen van de band in veertien fabrieken verspreid over de hele wereld. De modellen voor de Europese markt worden bijna allemaal in Europa getekend, ontwikkeld en gebouwd. Het Kia-marktaandeel in Europa steeg van 2,7% in 2012 tot 3,2% nu.

Goede gespreide modellen- en motorenmix

Het e-gamma omvat elf deels of volledig elektrisch aangedreven modellen, vijf daarvan zijn 100% fiscaal aftrekbaar. De eerste e-Soul dateert van 2008. Om zijn toonaangevende positie nog te versterken, investeert Kia de komende vijf jaar 25 miljard dollar in de ontwikkeling van milieuvriendelijke auto's en plant het een verdubbeling van het aantal geëlektrificeerde modellen. Tegen 2025 beoogt Kia een aandeel van 6,6% van de wereldwijde EV-markt. Verwacht wordt dat elektrische voertuigen tegen die tijd dezelfde winst zullen genereren als wagens met een benzine- of dieselmotor.

Kia biedt de mogelijkheid de aandrijving te kiezen die het best aansluit bij je mobiliteitsprofiel.

Volgens Kia-topman Marc Van den Kerkhof is elektrificatie noodzakelijk om de almaar strengere CO2-doelstellingen te halen, waarbij de vlag vele ladingen dekt. "Elektrificatie gaat in ons geval van mild hybrid over full hybrid en plug-in hybride tot full electric en dat voor de meeste modelreeksen. Zo zal de nieuwe Sorento ook leverbaar zijn als hybride en plug-in hybrid. De meeste constructeurs beperken zich tot deeloplossingen, Kia daarentegen biedt kandidaat-kopers de mogelijkheid de aandrijving te kiezen die het best aansluit bij hun mobiliteitsprofiel. Dat kan ofwel een verbrandingsmotor ofwel een mild of full hybride, plug-in hybride of full electric zijn. Kia biedt voor elk wat wils!"

Als volumemerk beschikt Kia over een uitgebreid gamma en goed gespreide modellen- en motorenmix. Het maakt dankbaar gebruik van zijn knowhow en jarenlange ervaring met alternatieve aandrijving. De e-Soul is al aan zijn tweede generatie toe. Geen wonder dat 12% van alle verkochte Kia's deels of geheel elektrisch aangedreven is. Het marktgemiddelde ligt de helft lager. Kia is dus groener dan de markt! Dat verklaart meteen waarom Kia in de bovenste schuif ligt bij de leasemaatschappijen. Vorig jaar steeg de fleetverkoop met 30%, de globale Kia-verkoop in ons land ging met 6,1% vooruit.

Wij gaan geen boetes betalen aan Europa!

De goed uitgebalanceerde modellen- en motorenmix zorgt er volgens Van den Kerkhof ook voor dat Kia met de vingers in de neus de nieuwe Europese CO2-doelstelling van 95 g/km zal halen. "Wij gaan geen boetes betalen aan Europa! Dat was de niet mis te verstane boodschap vanuit de hoofdzetel in Zuid-Korea aan onze wetenschappers en ingenieurs. Iedereen meteen op scherp want eens een doel vooropgesteld, gaat het plankgas vooruit. Mislukken in een opdracht is geen optie!"

Het geld dat sommige van Kia's concurrenten straks aan boetes moeten betalen, investeert het Zuid-Koreaanse merk in de ontwikkeling en implementatie van innovatieve technologieën. Daardoor blijft Kia koploper qua elektrificatie in de ruime betekenis van het woord en kan het een brede waaier aan mogelijkheden aanbieden voor elk van zijn bestsellers en dat tegen een zeer competitieve prijs. Nemen we de e-Niro als voorbeeld en vergelijken we zijn hoog uitrustingsniveau, sportieve rijprestaties en uitzonderlijke autonomie van 455 kilometer met andere e-modellen in zijn prijsklasse, dan is die best in class.

Kia legt de lat nog hoger

In 2021 lanceert Kia een nieuw EV-model dat intern zeer hoge verwachtingen wekt. Van den Kerkhof: "Vergeef me dat ik geen details mag vrijgeven over onze nieuwkomer. Wat ik kan zeggen is dat die als eerste het specifieke EV-platform gebruikt waarop voortaan onze meest performante e-modellen worden gebouwd. Dat onderscheidt zich door een cross-overdesign dat de grenzen tussen personenwagens en SUV's doet vervagen. De actieradius van de nieuwkomer zal de kaap van 500 kilometer overtreffen en de laadtijd aan een snellader zal minder dan 20 minuten bedragen. Daarmee legt Kia de lat alweer een tik hoger en hopen wij nog meer Belgische klanten te kunnen overtuigen van de voordelen van elektrisch autorijden."

Vind meer informatie of boek een testrit op www.kia.be

De geschiedenis van Kia gaat terug tot 1944 en start met de assemblage van Japanse motorfietsen. Vanaf de jaren zeventig bouwt Kia Motors ook personenwagens. Vorig jaar rolden drie miljoen voertuigen van de band in veertien fabrieken verspreid over de hele wereld. De modellen voor de Europese markt worden bijna allemaal in Europa getekend, ontwikkeld en gebouwd. Het Kia-marktaandeel in Europa steeg van 2,7% in 2012 tot 3,2% nu.Het e-gamma omvat elf deels of volledig elektrisch aangedreven modellen, vijf daarvan zijn 100% fiscaal aftrekbaar. De eerste e-Soul dateert van 2008. Om zijn toonaangevende positie nog te versterken, investeert Kia de komende vijf jaar 25 miljard dollar in de ontwikkeling van milieuvriendelijke auto's en plant het een verdubbeling van het aantal geëlektrificeerde modellen. Tegen 2025 beoogt Kia een aandeel van 6,6% van de wereldwijde EV-markt. Verwacht wordt dat elektrische voertuigen tegen die tijd dezelfde winst zullen genereren als wagens met een benzine- of dieselmotor.Volgens Kia-topman Marc Van den Kerkhof is elektrificatie noodzakelijk om de almaar strengere CO2-doelstellingen te halen, waarbij de vlag vele ladingen dekt. "Elektrificatie gaat in ons geval van mild hybrid over full hybrid en plug-in hybride tot full electric en dat voor de meeste modelreeksen. Zo zal de nieuwe Sorento ook leverbaar zijn als hybride en plug-in hybrid. De meeste constructeurs beperken zich tot deeloplossingen, Kia daarentegen biedt kandidaat-kopers de mogelijkheid de aandrijving te kiezen die het best aansluit bij hun mobiliteitsprofiel. Dat kan ofwel een verbrandingsmotor ofwel een mild of full hybride, plug-in hybride of full electric zijn. Kia biedt voor elk wat wils!"Als volumemerk beschikt Kia over een uitgebreid gamma en goed gespreide modellen- en motorenmix. Het maakt dankbaar gebruik van zijn knowhow en jarenlange ervaring met alternatieve aandrijving. De e-Soul is al aan zijn tweede generatie toe. Geen wonder dat 12% van alle verkochte Kia's deels of geheel elektrisch aangedreven is. Het marktgemiddelde ligt de helft lager. Kia is dus groener dan de markt! Dat verklaart meteen waarom Kia in de bovenste schuif ligt bij de leasemaatschappijen. Vorig jaar steeg de fleetverkoop met 30%, de globale Kia-verkoop in ons land ging met 6,1% vooruit. De goed uitgebalanceerde modellen- en motorenmix zorgt er volgens Van den Kerkhof ook voor dat Kia met de vingers in de neus de nieuwe Europese CO2-doelstelling van 95 g/km zal halen. "Wij gaan geen boetes betalen aan Europa! Dat was de niet mis te verstane boodschap vanuit de hoofdzetel in Zuid-Korea aan onze wetenschappers en ingenieurs. Iedereen meteen op scherp want eens een doel vooropgesteld, gaat het plankgas vooruit. Mislukken in een opdracht is geen optie!"Het geld dat sommige van Kia's concurrenten straks aan boetes moeten betalen, investeert het Zuid-Koreaanse merk in de ontwikkeling en implementatie van innovatieve technologieën. Daardoor blijft Kia koploper qua elektrificatie in de ruime betekenis van het woord en kan het een brede waaier aan mogelijkheden aanbieden voor elk van zijn bestsellers en dat tegen een zeer competitieve prijs. Nemen we de e-Niro als voorbeeld en vergelijken we zijn hoog uitrustingsniveau, sportieve rijprestaties en uitzonderlijke autonomie van 455 kilometer met andere e-modellen in zijn prijsklasse, dan is die best in class. In 2021 lanceert Kia een nieuw EV-model dat intern zeer hoge verwachtingen wekt. Van den Kerkhof: "Vergeef me dat ik geen details mag vrijgeven over onze nieuwkomer. Wat ik kan zeggen is dat die als eerste het specifieke EV-platform gebruikt waarop voortaan onze meest performante e-modellen worden gebouwd. Dat onderscheidt zich door een cross-overdesign dat de grenzen tussen personenwagens en SUV's doet vervagen. De actieradius van de nieuwkomer zal de kaap van 500 kilometer overtreffen en de laadtijd aan een snellader zal minder dan 20 minuten bedragen. Daarmee legt Kia de lat alweer een tik hoger en hopen wij nog meer Belgische klanten te kunnen overtuigen van de voordelen van elektrisch autorijden."Vind meer informatie of boek een testrit op www.kia.be