Wat tien jaar geleden nog op grootspraak van een ambitieuze nieuwkomer leek, is anno 2020 realiteit: Hyundai Motor Company behoort tot de top 5 van automerken wereldwijd. De steile opmars is des te opmerkelijker omdat het Zuid-Koreaanse volumemerk pas sinds 1976 op de markt is.

Om snel en gepast te kunnen inspelen op de vraag en specifieke behoeften van de lokale markten, heeft de Zuid-Koreaanse constructeur het voorbije decennium zwaar geïnvesteerd in de uitbouw van een regionaal R&D-centrum in de nabijheid van Frankfurt waar nieuwe modellen voor de Europese markt worden ontwikkeld. Daarnaast beschikt het merk over een fabriek in Tsjechië. In feite ontwikkelt en bouwt Hyundai zijn Europese modellen in Europa en houdt het op die manier de vinger aan de pols.

Kiezen op basis van mobiliteitsprofiel

Hyundai dankt zijn succes aan een consequente modellen- en kwaliteitspolitiek, value for money is daar maar één aspect van. Woordvoerder Wim Doms: "Hyundai staat in het Koreaans voor moderniteit en vooruitgang. Dat weerspiegelt zich in onze ambitie om innovatieve technologie toegankelijk te maken voor een zo ruim mogelijk publiek. Wij doen dat door een breed gamma van modellen aan te bieden met alle aandrijfsystemen waarover wij beschikken, van diesel en benzine over hybrid tot full electric."

Dat is nu al het geval voor de Ioniq en Kona, waardoor een kandidaat-koper kan kiezen op basis van zijn of haar mobiliteitsprofiel en budget. "In onze filosofie zijn hybrids, plug-in hybrids en full electric cars geen concurrenten van diesels of benzinewagens maar vormen zij een zinvolle en toekomstgerichte aanvulling op ons aanbod, waarbij wij elektrificatie in de brede zin van het woord interpreteren. Om die reden spreken wij trouwens niet langer over 'alternatieve' aandrijving: de Ioniq en Kona Hybrid en Electric vormen een volwaardig onderdeel van het gamma en vertegenwoordigen in het geval van Kona vandaag al de helft van de verkoop."

Sterke prestaties, scherpe prijs

Dat laatste heeft ermee te maken dat Hyundai in ons land interessante fleetdeals heeft gesloten. Van beheerders van grote wagenparken en leasemaatschappijen is geweten dat zij professioneel te werk gaan en zich in hun keuzes door louter zakelijke overwegingen laten leiden: welke merken en welke modellen bieden het meest waar voor hun geld? Hoe zit het met de betrouwbaarheid en duurzaamheid, hoe hoog is de wederverkoopwaarde? Bij de berekening spelen ook de fiscale aftrekken een belangrijke rol en daarin scoren elektrisch aangedreven wagens zeer goed. Sowieso is elektrificatie een must om straks te kunnen voldoen aan de steeds strengere CO2-doelstellingen.

500 kilometer rijbereik voor minder dan 50.000 euro

Dat Hyundai plots kind aan huis is bij leasemaatschappijen houdt verband met de samenstelling van zijn e-gamma. "Voor Hyundai is elektrificatie geen prestigeproject waarmee het in de smaak wil vallen bij een bepaald cliënteel. Ons is het in de eerste plaats te doen om elektrisch autorijden binnen het bereik van een zo ruim mogelijk publiek te brengen. Daarom beschikken onze modellen over een reële actieradius van 300 tot 450 kilometer. Een taxichauffeur uit het Gentse slaagt er zelfs in om geregeld meer dan 500 kilometer af te leggen met een Kona Electric die 46.499 euro kost, btw in. Vergelijk die prestaties en prijs met die van de concurrentie en je weet waarom onze e-modellen goed in de markt liggen."

Waarborg als brevet van betrouwbaarheid

De echte doorbraak van Hyundai op de Belgische markt kwam er in 2000 na de lancering van de Santa Fé als alternatief voor de plompe en dure SUV's van de Duitse en Japanse merken. Intussen is Hyundai niet langer synoniem van goedkoop maar beschikt het over een uitstekende reputatie op het vlak van betrouwbaarheid met een uniek waarborgpakket van 5 jaar zonder kilometerbeperking. Anticiperend op de strengere uitstootnormen zullen de komende jaren nieuwe hybridemodellen worden gelanceerd en mogen we ons ook verwachten aan enkele spectaculaire full electric cars waarmee Hyundai de handschoen wil opnemen tegen de premiummerken zonder zich dit predicaat te willen toe-eigenen.

Vind meer informatie of boek een testrit op www.hyundai.be

Wat tien jaar geleden nog op grootspraak van een ambitieuze nieuwkomer leek, is anno 2020 realiteit: Hyundai Motor Company behoort tot de top 5 van automerken wereldwijd. De steile opmars is des te opmerkelijker omdat het Zuid-Koreaanse volumemerk pas sinds 1976 op de markt is.Om snel en gepast te kunnen inspelen op de vraag en specifieke behoeften van de lokale markten, heeft de Zuid-Koreaanse constructeur het voorbije decennium zwaar geïnvesteerd in de uitbouw van een regionaal R&D-centrum in de nabijheid van Frankfurt waar nieuwe modellen voor de Europese markt worden ontwikkeld. Daarnaast beschikt het merk over een fabriek in Tsjechië. In feite ontwikkelt en bouwt Hyundai zijn Europese modellen in Europa en houdt het op die manier de vinger aan de pols.Hyundai dankt zijn succes aan een consequente modellen- en kwaliteitspolitiek, value for money is daar maar één aspect van. Woordvoerder Wim Doms: "Hyundai staat in het Koreaans voor moderniteit en vooruitgang. Dat weerspiegelt zich in onze ambitie om innovatieve technologie toegankelijk te maken voor een zo ruim mogelijk publiek. Wij doen dat door een breed gamma van modellen aan te bieden met alle aandrijfsystemen waarover wij beschikken, van diesel en benzine over hybrid tot full electric." Dat is nu al het geval voor de Ioniq en Kona, waardoor een kandidaat-koper kan kiezen op basis van zijn of haar mobiliteitsprofiel en budget. "In onze filosofie zijn hybrids, plug-in hybrids en full electric cars geen concurrenten van diesels of benzinewagens maar vormen zij een zinvolle en toekomstgerichte aanvulling op ons aanbod, waarbij wij elektrificatie in de brede zin van het woord interpreteren. Om die reden spreken wij trouwens niet langer over 'alternatieve' aandrijving: de Ioniq en Kona Hybrid en Electric vormen een volwaardig onderdeel van het gamma en vertegenwoordigen in het geval van Kona vandaag al de helft van de verkoop."Dat laatste heeft ermee te maken dat Hyundai in ons land interessante fleetdeals heeft gesloten. Van beheerders van grote wagenparken en leasemaatschappijen is geweten dat zij professioneel te werk gaan en zich in hun keuzes door louter zakelijke overwegingen laten leiden: welke merken en welke modellen bieden het meest waar voor hun geld? Hoe zit het met de betrouwbaarheid en duurzaamheid, hoe hoog is de wederverkoopwaarde? Bij de berekening spelen ook de fiscale aftrekken een belangrijke rol en daarin scoren elektrisch aangedreven wagens zeer goed. Sowieso is elektrificatie een must om straks te kunnen voldoen aan de steeds strengere CO2-doelstellingen. Dat Hyundai plots kind aan huis is bij leasemaatschappijen houdt verband met de samenstelling van zijn e-gamma. "Voor Hyundai is elektrificatie geen prestigeproject waarmee het in de smaak wil vallen bij een bepaald cliënteel. Ons is het in de eerste plaats te doen om elektrisch autorijden binnen het bereik van een zo ruim mogelijk publiek te brengen. Daarom beschikken onze modellen over een reële actieradius van 300 tot 450 kilometer. Een taxichauffeur uit het Gentse slaagt er zelfs in om geregeld meer dan 500 kilometer af te leggen met een Kona Electric die 46.499 euro kost, btw in. Vergelijk die prestaties en prijs met die van de concurrentie en je weet waarom onze e-modellen goed in de markt liggen."De echte doorbraak van Hyundai op de Belgische markt kwam er in 2000 na de lancering van de Santa Fé als alternatief voor de plompe en dure SUV's van de Duitse en Japanse merken. Intussen is Hyundai niet langer synoniem van goedkoop maar beschikt het over een uitstekende reputatie op het vlak van betrouwbaarheid met een uniek waarborgpakket van 5 jaar zonder kilometerbeperking. Anticiperend op de strengere uitstootnormen zullen de komende jaren nieuwe hybridemodellen worden gelanceerd en mogen we ons ook verwachten aan enkele spectaculaire full electric cars waarmee Hyundai de handschoen wil opnemen tegen de premiummerken zonder zich dit predicaat te willen toe-eigenen.Vind meer informatie of boek een testrit op www.hyundai.be