Pionier Polestar, in 2017 geboren uit het Zweedse Volvo, ziet in elektrisch autorijden de eerste stap naar een meer duurzame maatschappij. Managing director Lies Eeckman preciseert: "Bedoeling is om tegen 2030 een klimaatneutrale auto te bouwen, zonder gebruik te maken van offsetting (nvdr. CO2-compensatie toepassen). Intussen streven wij naar maximale transparantie over de CO2-uitstoot die vrijkomt bij de productie en roepen we de andere merken op ons voorbeeld te volgen. Dat laat klanten toe een gefundeerde keuze maken. Het is belangrijk dat wij de temperatuurstijging kunnen beperken tot 1,5 graden boven het pre-industriële niveau om zo onomkeerbare schade aan mens en natuur te voorkomen. Slagen wij erin de verschuiving naar duurzame mobiliteit te versnellen, zal dat een bevrijdend effect hebben voor onze sector en zal dé auto niet langer kop van jut zijn. De elektrische auto zorgt voor een ommekeer en wordt plots een onderdeel van de oplossing."

Boek nu een proefrit met de Polestar 2, klik HIER

Testritten werken overtuigend

Dat de doorbraak van de elektrische auto langer op zich heeft laten wachten dan voorspeld, heeft er volgens Eeckman ook mee te maken dat de consument niet vertrouwd is met elektrisch autorijden en niet op de hoogte is van de voordelen. Daarom organiseert Polestar op verschillende locaties in het land testritten, deze zomer gebeurt dat vanuit Knokke. "Meestal volstaan één testrit en een woordje uitleg om voorbehoud te zien omslaan in lof over het rijplezier, prestaties en de stilte aan boord van de Polestar 2. Testritten werken overtuigend! Wat vooraf als een barrière wordt gezien, is vaak een futiliteit waar makkelijk kan aan worden verholpen, als dat al niet OTA is gebeurd. Range anxiety? De Polestar 2 is leverbaar met Standard range Single motor, Long range Single motor of Long range Dual motor: in zijn krachtigste versie heeft die een rijbereik van 470 kilometer (WLTP) en vermogen van 408 pk, waardoor die ook bliksemsnel accelereert."

High performance en puristisch design

Polestar staat inderdaad ook voor high performance. En voor puristisch design met de focus op soberheid en functionaliteit. "Alles wat niet noodzakelijk is, is weggelaten en alles wat nodig is, is aanwezig op het moment dat de bestuurder het nodig heeft. De feedback van de klanten is zeer positief."

Dat geldt ook voor onze ervaring achter het stuur van de Polestar 2: perfecte ergonomie, uitstekende stoelen en gebruiksvriendelijke bediening. Het interieur is opgebouwd uit duurzame materialen, oogt sober en kwaliteitsvol. Door zijn concept - de accu bevindt zich in de vloer van de auto - biedt de Polestar 2 binnenin een zee van ruimte en kleeft die aan de weg.

Digital first approach

Ook qua sales en aftersales volgt Polestar een eigen strategie. "Wij verkopen enkel online. Door onze digital first approach hebben wij minder geleden onder de coronarestricties, onze aanpak heeft zich geloond. Particuliere en professionele klanten en andere geïnteresseerden verwelkomen wij in een van onze Spaces, waar zij zonder enige verplichting te woord worden gestaan door een deskundige adviseur die geen verkoper is. Zo gewenst kunnen zij er een testrit reserveren om nadien de auto van hun dromen online te configureren en te bestellen. Wij hanteren transparante prijzen, bij Polestar geen uitgebreide en dure optielijst. Voor de aflevering van hun wagen kunnen klanten terecht in een handover centre in de buurt. Voor onderhoud werken wij samen met 26 speciaal opgeleide Volvo Partners over heel België. Software updates gebeuren over-the-air."

Een efficiënte en klantvriendelijke aanpak in de lijn van de bedrijfsfilosofie die bijzonder goed aankomt bij de klanten en gezorgd heeft voor een vliegende start voor de start-up.

Technische steekkaart POLESTAR 2 Standard Range Single Motor

Gecombineerd stroomverbruik : 17,1 kWh/100 km

Aandrijving : Front Wheel Drive

Maximum vermogen : 165 kW (224 pk)

Maximaal rijbereik : Tot 440 km

Maximum laadtijd : 7 uur

Accutype/accucapaciteit : 400V Litium-ion, 64kWh

Topsnelheid : 160 km/u

Acceleratie (0-100 km/u) : 7,4 sec

Instapprijs (BTW en leveringskosten inbegrepen) : € 45 900

Meer info op www.polestar.be

Volg de volledige reeks ook op www.knack.be/RoadtoEV

Pionier Polestar, in 2017 geboren uit het Zweedse Volvo, ziet in elektrisch autorijden de eerste stap naar een meer duurzame maatschappij. Managing director Lies Eeckman preciseert: "Bedoeling is om tegen 2030 een klimaatneutrale auto te bouwen, zonder gebruik te maken van offsetting (nvdr. CO2-compensatie toepassen). Intussen streven wij naar maximale transparantie over de CO2-uitstoot die vrijkomt bij de productie en roepen we de andere merken op ons voorbeeld te volgen. Dat laat klanten toe een gefundeerde keuze maken. Het is belangrijk dat wij de temperatuurstijging kunnen beperken tot 1,5 graden boven het pre-industriële niveau om zo onomkeerbare schade aan mens en natuur te voorkomen. Slagen wij erin de verschuiving naar duurzame mobiliteit te versnellen, zal dat een bevrijdend effect hebben voor onze sector en zal dé auto niet langer kop van jut zijn. De elektrische auto zorgt voor een ommekeer en wordt plots een onderdeel van de oplossing."Dat de doorbraak van de elektrische auto langer op zich heeft laten wachten dan voorspeld, heeft er volgens Eeckman ook mee te maken dat de consument niet vertrouwd is met elektrisch autorijden en niet op de hoogte is van de voordelen. Daarom organiseert Polestar op verschillende locaties in het land testritten, deze zomer gebeurt dat vanuit Knokke. "Meestal volstaan één testrit en een woordje uitleg om voorbehoud te zien omslaan in lof over het rijplezier, prestaties en de stilte aan boord van de Polestar 2. Testritten werken overtuigend! Wat vooraf als een barrière wordt gezien, is vaak een futiliteit waar makkelijk kan aan worden verholpen, als dat al niet OTA is gebeurd. Range anxiety? De Polestar 2 is leverbaar met Standard range Single motor, Long range Single motor of Long range Dual motor: in zijn krachtigste versie heeft die een rijbereik van 470 kilometer (WLTP) en vermogen van 408 pk, waardoor die ook bliksemsnel accelereert." Polestar staat inderdaad ook voor high performance. En voor puristisch design met de focus op soberheid en functionaliteit. "Alles wat niet noodzakelijk is, is weggelaten en alles wat nodig is, is aanwezig op het moment dat de bestuurder het nodig heeft. De feedback van de klanten is zeer positief."Dat geldt ook voor onze ervaring achter het stuur van de Polestar 2: perfecte ergonomie, uitstekende stoelen en gebruiksvriendelijke bediening. Het interieur is opgebouwd uit duurzame materialen, oogt sober en kwaliteitsvol. Door zijn concept - de accu bevindt zich in de vloer van de auto - biedt de Polestar 2 binnenin een zee van ruimte en kleeft die aan de weg.Ook qua sales en aftersales volgt Polestar een eigen strategie. "Wij verkopen enkel online. Door onze digital first approach hebben wij minder geleden onder de coronarestricties, onze aanpak heeft zich geloond. Particuliere en professionele klanten en andere geïnteresseerden verwelkomen wij in een van onze Spaces, waar zij zonder enige verplichting te woord worden gestaan door een deskundige adviseur die geen verkoper is. Zo gewenst kunnen zij er een testrit reserveren om nadien de auto van hun dromen online te configureren en te bestellen. Wij hanteren transparante prijzen, bij Polestar geen uitgebreide en dure optielijst. Voor de aflevering van hun wagen kunnen klanten terecht in een handover centre in de buurt. Voor onderhoud werken wij samen met 26 speciaal opgeleide Volvo Partners over heel België. Software updates gebeuren over-the-air."Een efficiënte en klantvriendelijke aanpak in de lijn van de bedrijfsfilosofie die bijzonder goed aankomt bij de klanten en gezorgd heeft voor een vliegende start voor de start-up.Meer info op www.polestar.be Volg de volledige reeks ook op www.knack.be/RoadtoEV