“Brussel weer sexy door absurde katten”
“Brussel is het afvoerputje van Europa”, zei minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) in VTM NIEUWS, niet lang na de aanslagen in Parijs. Hij legde daarmee de vinger op een zeer pijnlijke wonde toen bleek dat er een grote link was met onze hoofdstad. Het toerisme stuikte in elkaar, mensen bleven weg uit Brussel. Maar een absurde kattenvideo heeft het tij doen keren. Dat zegt toch Toerisme Vlaanderen. Het was de absurde kattenhumor die losbarstte op Twitter tijdens een grootschalige politieactie in Brussel, waar alles mee begon. Op de oproep van de politie om de politieactie niet te becommentariëren op Twitter – om aandachtige terroristen geen hulp te bieden – begonnen heel wat mensen massaal kattenfoto’s te postten. Met resultaat, de politieactie raakte ondergesneeuwd en België werd internationaal geroemd om de “absurde humor”. Daarop inspelend bracht Toerisme Vlaanderen, samen met VisitBrussels en Wallonie-Bruxelles Tourisme, een komisch filmpje over Brussel, met een pak katten erin verwerkt. In twee weken tijd is de video al 620.000 keer bekeken. En wat sterker is, volgens Toerisme Vlaanderen heeft de video ervoor gezorgd dat er weer positief naar onze hoofdstad wordt gekeken. Volgens Toerisme Vlaanderen zijn het aantal positieve posts op internet over Brussel met 22,5 procent gestegen in vergelijking met net voor #Brusselslockdown.
“Brussel is het afvoerputje van Europa”, zei minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) in VTM NIEUWS, niet lang na de aanslagen in Parijs. Hij legde daarmee de vinger op een zeer pijnlijke wonde toen bleek dat er een grote link was met onze hoofdstad. Het toerisme stuikte in elkaar, mensen bleven weg uit Brussel. Maar een absurde kattenvideo heeft het tij doen keren. Dat zegt toch Toerisme Vlaanderen. Het was de absurde kattenhumor die losbarstte op Twitter tijdens een grootschalige politieactie in Brussel, waar alles mee begon. Op de oproep van de politie om de politieactie niet te becommentariëren op Twitter – om aandachtige terroristen geen hulp te bieden – begonnen heel wat mensen massaal kattenfoto’s te postten. Met resultaat, de politieactie raakte ondergesneeuwd en België werd internationaal geroemd om de “absurde humor”. Daarop inspelend bracht Toerisme Vlaanderen, samen met VisitBrussels en Wallonie-Bruxelles Tourisme, een komisch filmpje over Brussel, met een pak katten erin verwerkt. In twee weken tijd is de video al 620.000 keer bekeken. En wat sterker is, volgens Toerisme Vlaanderen heeft de video ervoor gezorgd dat er weer positief naar onze hoofdstad wordt gekeken. Volgens Toerisme Vlaanderen zijn het aantal positieve posts op internet over Brussel met 22,5 procent gestegen in vergelijking met net voor #Brusselslockdown.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier