Boekenbeurs: “Signeersessies bekende auteurs hebben groot effect op verkoop”

(Belga) Boek.be roept tv-kok Jeroen Meus nu al uit tot de “ongekroonde signeerkoning van de Boekenbeurs” en stelt meer in het algemeen vast dat de signeersessies van bekende auteurs een groot effect hebben op de verkoop. De meeste standhouders tekenden overigens al prima cijfers op, luidt het nog, en ook het bezoekersaantal ligt 2,35 procent boven de verwachtingen. De Boekenbeurs duurt nog tot 11 november.

De Boekenbeurs in Antwerpen kreeg dit jaar al bijna 4.000 meer bezoekers over de vloer dan verwacht. Ze “boert” daarmee beter dan in 2005, toen de data en dagen van de week identiek waren aan die van deze Boekenbeurs. Boek.be deed zondag een rondvraag over de verkoop bij representatieve standhouders en noteerde een positieve trend bij het merendeel daarvan. “Een duidelijke trend is dat de signeersessies van bekende auteurs een groot effect hebben op de verkoop, zoals bijvoorbeeld bij Nicci Gerrard of Santa Montefiore”, luidt het. “Dit was zeker ook het geval bij Jeroen Meus, nu al de ongekroonde signeerkoning van de Boekenbeurs.” De best verkopende titels op de Antwerpse beurs zijn dit jaar onder meer “Solo” van Pieter Aspe (in de categorie fictie), “Dagelijkse kost” 1 & 2 van Jeroen Meus (non-fictie/vrije tijd), “Rik de Saedeleer. Duivelse memoires” van Carl Huybrechts (non-fictie/informatief), “Bremer Stadsmuzikanten” van Het Geluidshuis (kinder- en jeugdliteratuur) en “Het Kleine Kabouter Wesley Boek” van Jonas Geirnaert (strips). (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content