Woestijnvis lanceert nieuw boekenmerk

© Belga

Woestijnvis, Humo, VIER en VIJF lanceren DRIE, een nieuw boekenmerk. Ze slaan daarvoor de handen in elkaar met WPG Uitgevers. Dat schrijft De Morgen.

Boeken gelinkt aan een of ander televisieprogramma zijn al een aantal jaar “booming business”. Met het opstarten van DRIE hopen ook de SBS-zenders VIER en VIJF en hun hofleverancier Woestijnvis daar een graantje van mee te pikken. Boeken gelinkt aan Humo, Woestijnvis of VIER en VIJF worden voortaan onder de merknaam DRIE door WPG uitgegeven.

“Dat maakt het hele proces om een boek te maken een stuk eenvoudiger”, vertelt Kristof Demasure, woordvoerder van VIER en VIJF. “In het verleden ging heel veel energie naar de besprekingen en onderhandelingen met de uitgeverijen. Dankzij DRIE beschikken we nu over een vaste structuur die dat overbodig maakt. Op die manier wordt het maken van een boek evidenter.”

Al betekent dat niet dat alle boekenprojecten bedacht door de creatieve geesten bij Woestijnvis, Humo of VIER en VIJF automatisch bij DRIE terechtkomen. Alle betrokken partijen haasten zich om te benadrukken dat het niet om een exclusieve overeenkomst gaat. (Belga/MS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content