Reizigers zijn over het algemeen tevreden over de dienstverlening van De Lijn: met 70,8 procent staat de tevredenheid op hetzelfde niveau als in 2015. 22,7 procent is neutraal, 6,5 procent ontevreden. Over de rijstijl, de houding en de sociale vaardigheden van de chauffeurs is 73 procent van de reizigers tevreden. Ook de trajecten (74 procent) scoren erg goed. Daar willen reizigers een goede reisweg en bereikbaarheid van de bestemming.

Stiptheid blijft dan weer het belangrijkste aandachtspunt en heeft een grote invloed op de algemene tevredenheid. Slechts iets meer dan de helft (52 procent) van de reizigers is tevreden over de stiptheid, terwijl 18 procent ontevreden is. De drie andere prioriteiten voor de reizigers zijn comfort (63 procent), reisinformatie (60 procent) en drukte op bus of tram (50 procent).

'De 71 procent tevreden reizigers is een goed resultaat. Met een tevredenheid van 73 procent geven de reizigers ook een mooie pluim aan onze chauffeurs', zegt directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn. 'De te lage tevredenheid over stiptheid wordt bepaald door de verkeersdrukte en de kwaliteit van de doorstroming. Samen met onze reizigers vragen we de wegbeheerders meer werk te maken van een betere doorstroming.'

Op basis van de resultaten neemt De Lijn gericht verbeteracties, zo luidt het nog.

Reizigers zijn over het algemeen tevreden over de dienstverlening van De Lijn: met 70,8 procent staat de tevredenheid op hetzelfde niveau als in 2015. 22,7 procent is neutraal, 6,5 procent ontevreden. Over de rijstijl, de houding en de sociale vaardigheden van de chauffeurs is 73 procent van de reizigers tevreden. Ook de trajecten (74 procent) scoren erg goed. Daar willen reizigers een goede reisweg en bereikbaarheid van de bestemming.Stiptheid blijft dan weer het belangrijkste aandachtspunt en heeft een grote invloed op de algemene tevredenheid. Slechts iets meer dan de helft (52 procent) van de reizigers is tevreden over de stiptheid, terwijl 18 procent ontevreden is. De drie andere prioriteiten voor de reizigers zijn comfort (63 procent), reisinformatie (60 procent) en drukte op bus of tram (50 procent).'De 71 procent tevreden reizigers is een goed resultaat. Met een tevredenheid van 73 procent geven de reizigers ook een mooie pluim aan onze chauffeurs', zegt directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn. 'De te lage tevredenheid over stiptheid wordt bepaald door de verkeersdrukte en de kwaliteit van de doorstroming. Samen met onze reizigers vragen we de wegbeheerders meer werk te maken van een betere doorstroming.'Op basis van de resultaten neemt De Lijn gericht verbeteracties, zo luidt het nog.