Jacky Ickx bouwde een indrukwekkend palmares op als onder andere zesvoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans, achtvoudig Grand Prix-winnaar in de Formule 1, vijfvoudig winnaar in de 1.000 km van Spa Francorchamps en winnaar van de Parijs-Dakar in 1983. De bekendste overwinning van Ickx was die in de 24 uur van Le Mans van 1969, toen Ickx met zijn Ford GT40 niet enkel de zege behaalde, maar ook voor een verandering in de startprocedure zorgde. Hij weigerde uit onvrede met de gevaarlijke startprocedure als enige om er sprintend aan deel te nemen, en wandelde rustig naar zijn auto. Hij vertrok als laatste maar reed als eerste over de eindstreep. Dankzij de protestactie van Ickx werd de 'Le Mans Start' nadien niet meer toegepast, hetgeen een stap vooruit betekende voor de veiligheid van de coureurs. Op InterClassics Brussels zullen drie dagen lang zowat vijftien van de meest iconische wagens uit de racegeschiedenis van Ickx te bewonderen zijn. Daarnaast zet de beurs ook het Britse autosportmerk Elva in de kijker, de voorloper van sportwagenmerk McLaren. In samenwerking met minister van staat en Elva-verzamelaar Guy Verhofstadt en McLaren Brussels wordt de korte maar boeiende geschiedenis van het merk getoond. Voorts zullen de zowat 400 exposanten ruim 1.000 oldtimers en automobilia te koop aanbieden. InterClassics Brussels trok tijdens de vorige editie van 2019 ongeveer 25.000 bezoekers. Inkomkaarten kosten in voorverkoop (tot 18 november) online 15 euro en 17,5 euro aan de kassa. Kinderen tot 12 jaar mogen de oldtimerbeurs gratis bezoeken. Een COVID Safe Ticket moet getoond worden aan de ingang. (Belga)

Jacky Ickx bouwde een indrukwekkend palmares op als onder andere zesvoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans, achtvoudig Grand Prix-winnaar in de Formule 1, vijfvoudig winnaar in de 1.000 km van Spa Francorchamps en winnaar van de Parijs-Dakar in 1983. De bekendste overwinning van Ickx was die in de 24 uur van Le Mans van 1969, toen Ickx met zijn Ford GT40 niet enkel de zege behaalde, maar ook voor een verandering in de startprocedure zorgde. Hij weigerde uit onvrede met de gevaarlijke startprocedure als enige om er sprintend aan deel te nemen, en wandelde rustig naar zijn auto. Hij vertrok als laatste maar reed als eerste over de eindstreep. Dankzij de protestactie van Ickx werd de 'Le Mans Start' nadien niet meer toegepast, hetgeen een stap vooruit betekende voor de veiligheid van de coureurs. Op InterClassics Brussels zullen drie dagen lang zowat vijftien van de meest iconische wagens uit de racegeschiedenis van Ickx te bewonderen zijn. Daarnaast zet de beurs ook het Britse autosportmerk Elva in de kijker, de voorloper van sportwagenmerk McLaren. In samenwerking met minister van staat en Elva-verzamelaar Guy Verhofstadt en McLaren Brussels wordt de korte maar boeiende geschiedenis van het merk getoond. Voorts zullen de zowat 400 exposanten ruim 1.000 oldtimers en automobilia te koop aanbieden. InterClassics Brussels trok tijdens de vorige editie van 2019 ongeveer 25.000 bezoekers. Inkomkaarten kosten in voorverkoop (tot 18 november) online 15 euro en 17,5 euro aan de kassa. Kinderen tot 12 jaar mogen de oldtimerbeurs gratis bezoeken. Een COVID Safe Ticket moet getoond worden aan de ingang. (Belga)