Provocatie, spot of absurditeit maken vaak deel uit van Delvoye's werk, maar tegelijkertijd verstopt de Belgische kunstenaar in zijn dubbelzinnige werk heel wat linken met de actualiteit en het verleden. Daarbij gebruikt Delvoye zowel ambacht als spitstechnologie. De tentoonstelling biedt een verrassende selectie van zijn werk in de afgelopen twintig 20 jaar. Naast de zelf uitgevonden verteringsmachine 'Cloaca' (2001) zijn de 'Love Letter I' (1998-1999) en de 'Carved Tyres' (2010-2014) enkele blikvangers op verdieping min 3, die volledig door Delvoye is ingepalmd. De bezoeker ontdekt er bovendien voor het eerst Delvoye's nieuwe marmeren bas-reliëfs, waarvoor inspiratie werd gevonden bij hedendaagse videogames. Maar het parcours van Delvoye stopt daar niet: hij krijgt ook zijn plaats tussen de oude meesters. Zo past 'Tapisdermy'(2010), de iconische, in tapijt gehulde kleurrijke varkens, perfect in de kleurrijke Rubenszaal. Speciaal voor deze tentoonstelling creëerde Delvoye een verwrongen sculptuur van 'De rover van het Arendsnest' van Jef Lambeaux, dat in het forum van het KMSKB staat. "Ik hoop dat mensen bij deze uitwisseling met de oude meesters ook het hedendaagse herontdekken, want alle artiesten waren ooit hedendaags en vernieuwend voor hun tijd", stelt Delvoye. (Belga)

Provocatie, spot of absurditeit maken vaak deel uit van Delvoye's werk, maar tegelijkertijd verstopt de Belgische kunstenaar in zijn dubbelzinnige werk heel wat linken met de actualiteit en het verleden. Daarbij gebruikt Delvoye zowel ambacht als spitstechnologie. De tentoonstelling biedt een verrassende selectie van zijn werk in de afgelopen twintig 20 jaar. Naast de zelf uitgevonden verteringsmachine 'Cloaca' (2001) zijn de 'Love Letter I' (1998-1999) en de 'Carved Tyres' (2010-2014) enkele blikvangers op verdieping min 3, die volledig door Delvoye is ingepalmd. De bezoeker ontdekt er bovendien voor het eerst Delvoye's nieuwe marmeren bas-reliëfs, waarvoor inspiratie werd gevonden bij hedendaagse videogames. Maar het parcours van Delvoye stopt daar niet: hij krijgt ook zijn plaats tussen de oude meesters. Zo past 'Tapisdermy'(2010), de iconische, in tapijt gehulde kleurrijke varkens, perfect in de kleurrijke Rubenszaal. Speciaal voor deze tentoonstelling creëerde Delvoye een verwrongen sculptuur van 'De rover van het Arendsnest' van Jef Lambeaux, dat in het forum van het KMSKB staat. "Ik hoop dat mensen bij deze uitwisseling met de oude meesters ook het hedendaagse herontdekken, want alle artiesten waren ooit hedendaags en vernieuwend voor hun tijd", stelt Delvoye. (Belga)