"Na het bijzonder moeilijke voorjaar en zomer heeft onze modesector nood aan een boost. Deze impuls geven we met deze campagne", zegt Isolde Delanghe, directeur van Mode Unie, de sectorfederatie voor zelfstandige modedetailhandel. Uit het Belgisch modeonderzoek van 2017 bleek dat bijna twee op de drie Belgen geen enkel Belgisch kledingmerk kent of bij naam kan noemen. "Er was duidelijk interesse om ze beter te leren kennen en er meer over te weten. Belgische mode is dus ongekend maar niet onbemind", zegt Wendy Luyckx, communicatieverantwoordelijke van Creamoda, de Belgische modefederatie voor modemerken en producenten. De gastgemeente dit jaar is Tessenderlo. Voor de Week van de Belgisch Mode steekt de Limburgse stad het centrum van het winkeldorp volledig in de Belgische driekleur. (Belga)

"Na het bijzonder moeilijke voorjaar en zomer heeft onze modesector nood aan een boost. Deze impuls geven we met deze campagne", zegt Isolde Delanghe, directeur van Mode Unie, de sectorfederatie voor zelfstandige modedetailhandel. Uit het Belgisch modeonderzoek van 2017 bleek dat bijna twee op de drie Belgen geen enkel Belgisch kledingmerk kent of bij naam kan noemen. "Er was duidelijk interesse om ze beter te leren kennen en er meer over te weten. Belgische mode is dus ongekend maar niet onbemind", zegt Wendy Luyckx, communicatieverantwoordelijke van Creamoda, de Belgische modefederatie voor modemerken en producenten. De gastgemeente dit jaar is Tessenderlo. Voor de Week van de Belgisch Mode steekt de Limburgse stad het centrum van het winkeldorp volledig in de Belgische driekleur. (Belga)