De wagen, volgens de bouwers de enige echte racewagen op waterstof ter wereld, nam deel in de laagste klasse van de zogeheten Supercar Challenge op het circuit in Assen. Ietwat verrassend lukte het de eerste dag om het hele uur op de baan te blijven. Op de tweede racedag viel de wagen door technische tegenslag uit. "De racewereld is toe aan verduurzaming", legt de teamwoordvoerder de missie van het team uit. Met de Forze VIII willen de studenten aantonen dat het ook in de racewereld mogelijk is om vervuilende brandstoffen in te ruilen voor duurzame alternatieven. "Liefst zouden we een hele competitie op waterstof zien, maar het is ook mooi om te laten zien dat we tegen benzineauto's mee kunnen." De Forze VIII nam het onder meer op tegen BMW's en tot racewagen omgebouwde Seat Ibiza's en eindigde als zevende, van de acht. (Belga)

De wagen, volgens de bouwers de enige echte racewagen op waterstof ter wereld, nam deel in de laagste klasse van de zogeheten Supercar Challenge op het circuit in Assen. Ietwat verrassend lukte het de eerste dag om het hele uur op de baan te blijven. Op de tweede racedag viel de wagen door technische tegenslag uit. "De racewereld is toe aan verduurzaming", legt de teamwoordvoerder de missie van het team uit. Met de Forze VIII willen de studenten aantonen dat het ook in de racewereld mogelijk is om vervuilende brandstoffen in te ruilen voor duurzame alternatieven. "Liefst zouden we een hele competitie op waterstof zien, maar het is ook mooi om te laten zien dat we tegen benzineauto's mee kunnen." De Forze VIII nam het onder meer op tegen BMW's en tot racewagen omgebouwde Seat Ibiza's en eindigde als zevende, van de acht. (Belga)