"Doel is het internationale imago van Wallonië te vernieuwen en een beeld te creëren dat afstand neemt van een achterhaald verleden met ouderwetse industrieën", aldus minister-president Rudy Demotte op de persconferentie waarop het logo werd voorgesteld. Volgens de bedenkers van het nieuwe logo doen de vijf puntjes denken aan pixels, om het idee van netwerken en technologie te suggereren, maar verwijzen ze ook naar de vijf continenten waar men Wallonië kan terugvinden. Met het onderschrift "Wallonia.be" houdt de Waalse regering vast aan de verwijzing naar België. De vernieuwing van het Waalse logo heeft 60.000 euro gekost en geeft gevolg aan een studie uit 2011 van consultancybureau McKinsey over het imago van Wallonië in het buitenland. (Belga)

"Doel is het internationale imago van Wallonië te vernieuwen en een beeld te creëren dat afstand neemt van een achterhaald verleden met ouderwetse industrieën", aldus minister-president Rudy Demotte op de persconferentie waarop het logo werd voorgesteld. Volgens de bedenkers van het nieuwe logo doen de vijf puntjes denken aan pixels, om het idee van netwerken en technologie te suggereren, maar verwijzen ze ook naar de vijf continenten waar men Wallonië kan terugvinden. Met het onderschrift "Wallonia.be" houdt de Waalse regering vast aan de verwijzing naar België. De vernieuwing van het Waalse logo heeft 60.000 euro gekost en geeft gevolg aan een studie uit 2011 van consultancybureau McKinsey over het imago van Wallonië in het buitenland. (Belga)