"In 2019 realiseerde Ryanair een winst na belastingen van 885 miljoen dollar. De crisis zal jammer genoeg tal van luchtvaartmaatschappijen treffen, met inbegrip van lagekostenmaatschappijen, en daardoor dreigen luchtvaartmaatschappijen hun prijzen te verminderen om andere operatoren aan te trekken. Bepaalde landen hebben reeds ingebonden en hun voorziene taksen geschrapt om het behoud van de activiteiten van Ryanair te verzekeren", vervolgde Crucke. De MR-minister wees er nog op dat de heffingen op de luchthaven van Charleroi tot de laagste behoren, maar waarschuwde dat de reële kost van luchthavens niet enkel gebaseerd is op de gepubliceerde heffingen. De minister verwees onder meer op kortingen op de heffingen, en de kosten voor bijstand bij het opstijgen - die in België hoog zijn -, de overige heffingen en de eventuele marketingbijstand. Minister Crucke waarschuwde ook nog dat de "crisis tot gevolg heeft dat alle naburige platformen zich agressief zullen opstellen om te kunnen overleven", en verwees naar de werkgroep die opgericht werd om na te denken over de commerciële positionering en de diversificatie van de luchthaven van Charleroi. Ryanair eist door de vermindering van de activiteiten reeds maanden een korting op de heffingen op het gebruik van de luchthaveninfrastructuur. (Belga)

"In 2019 realiseerde Ryanair een winst na belastingen van 885 miljoen dollar. De crisis zal jammer genoeg tal van luchtvaartmaatschappijen treffen, met inbegrip van lagekostenmaatschappijen, en daardoor dreigen luchtvaartmaatschappijen hun prijzen te verminderen om andere operatoren aan te trekken. Bepaalde landen hebben reeds ingebonden en hun voorziene taksen geschrapt om het behoud van de activiteiten van Ryanair te verzekeren", vervolgde Crucke. De MR-minister wees er nog op dat de heffingen op de luchthaven van Charleroi tot de laagste behoren, maar waarschuwde dat de reële kost van luchthavens niet enkel gebaseerd is op de gepubliceerde heffingen. De minister verwees onder meer op kortingen op de heffingen, en de kosten voor bijstand bij het opstijgen - die in België hoog zijn -, de overige heffingen en de eventuele marketingbijstand. Minister Crucke waarschuwde ook nog dat de "crisis tot gevolg heeft dat alle naburige platformen zich agressief zullen opstellen om te kunnen overleven", en verwees naar de werkgroep die opgericht werd om na te denken over de commerciële positionering en de diversificatie van de luchthaven van Charleroi. Ryanair eist door de vermindering van de activiteiten reeds maanden een korting op de heffingen op het gebruik van de luchthaveninfrastructuur. (Belga)