VTM investeert verder in midforms en lanceert nieuw label “VTM GO SHORTIES”

(Belga) VTM GO, de streamingdienst van DPG Media, wil in 2022 verder investeren in midforms, korte tv-reeksen die vooral gericht zijn op jongeren. Daarom lanceert de commerciële zender vandaag/woensdag het nieuwe label “VTM GO SHORTIES”, korte programma’s op maat van de online kijkers.

VTM GO had in 2021 liefst 178 miljoen views en is naar eigen zeggen de grootste lokale streamingdienst in Vlaanderen. “Dat succes hebben we te danken aan de voortrekkersrol die we spelen en aan het feit dat we voortdurende innoveren”, zegt Calogero Macaluso, directeur Streaming en Marketing bij DPG Media. “En dat hebben we ook te danken aan de straffe content van de zenders.” Jonge kijkers kijken volgens Macaluso ook steeds meer naar korte formats. Zo hadden die korte reeksen in 2021 liefst 22,6 miljoen views. “Die programma’s worden vaak tussendoor gekeken en 70 procent wordt op een smartphone bekeken”, aldus Macaluso. Ook in 2022 wil VTM GO verder investeren in die midforms en lanceert het het label “VTM GO SHORTIES”. Daar worden twee soorten programma’s gelanceerd: extensies van de grootste programma’s van VTM en VTM2 enerzijds en op zichzelf staande formats anderzijds. Zo komt er een tweede seizoen van “Behind The Mask”, een blik achter de schermen van “The Masked Singer”. In “De Vuilste Jobs VIPS” zijn het voor één keer bekende Vlamingen die “de vuilste jobs van Vlaanderen” opknappen. Er komt ook een nieuw seizoen van “Up to Date”. Volledig nieuw is “Time To Match”, waarin drie spelers zo goed mogelijk het juiste verhaal met de juiste persoon moeten matchen. “VTM wil een leidende rol blijven spelen in dit soort programma’s”, benadrukt Macaluso. “We hebben ook gemerkt dat de Vlaamse productiehuizen veel zin hebben om dit soort korte programma’s te maken.” (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content