Vorig jaar kondigde de automaker al aan dat het in vijf jaar tijd 34 miljard euro investeert in technologie voor elektrische en autonoom rijdende auto's. Tegen 2025 zullen de merken van de Groep meer dan tachtig nieuwe modellen met elektromotoren op de markt zetten. Het doel voor 2030 is om alleen nog maar elektrische wagens te produceren. Topman Herbert Diess waarschuwde onlangs dat de overgang naar elektrisch rijden duurder kan uitpakken dan eerder voorzien. Door de winsten nu op te voeren, hoopt het bedrijf zijn toekomst te kunnen financieren, zei hij eerder. Volkswagen kampt nog altijd met de nasleep van het omvangrijke dieselschandaal. Die zaak heeft de automaker vele miljarden aan boetes en schadevergoedingen gekost. Om herhaling te voorkomen, gaat het bedrijf ook meer inzetten op integriteit en wetgeving. (Belga)

Vorig jaar kondigde de automaker al aan dat het in vijf jaar tijd 34 miljard euro investeert in technologie voor elektrische en autonoom rijdende auto's. Tegen 2025 zullen de merken van de Groep meer dan tachtig nieuwe modellen met elektromotoren op de markt zetten. Het doel voor 2030 is om alleen nog maar elektrische wagens te produceren. Topman Herbert Diess waarschuwde onlangs dat de overgang naar elektrisch rijden duurder kan uitpakken dan eerder voorzien. Door de winsten nu op te voeren, hoopt het bedrijf zijn toekomst te kunnen financieren, zei hij eerder. Volkswagen kampt nog altijd met de nasleep van het omvangrijke dieselschandaal. Die zaak heeft de automaker vele miljarden aan boetes en schadevergoedingen gekost. Om herhaling te voorkomen, gaat het bedrijf ook meer inzetten op integriteit en wetgeving. (Belga)