Deborah Hersman van de National Transport Safety Board (NTSB) verklaarde tijdens een persconferentie dat de piloot zeven seconden voor de crash de snelheid weer opvoerde. Anderhalve seconde voor de mislukte landing had hij aan de controletoren de toelating had gevraagd om niet te landen en opnieuw hoogte te winnen, zodat er later een nieuwe poging tot landen ondernomen kon worden. De NTSB baseert zich voor die informatie op een voorlopige analyse van de vluchtgegevens en van gesprekken in de cockpit. Hersman weigerde ook om de schuld voor het ongeluk bij een fout van de piloot te leggen. Het onderzoek naar de crash, die twee passagiers het leven kostte, is nog maar pas geopend, zo benadrukte ze. (Belga)

Deborah Hersman van de National Transport Safety Board (NTSB) verklaarde tijdens een persconferentie dat de piloot zeven seconden voor de crash de snelheid weer opvoerde. Anderhalve seconde voor de mislukte landing had hij aan de controletoren de toelating had gevraagd om niet te landen en opnieuw hoogte te winnen, zodat er later een nieuwe poging tot landen ondernomen kon worden. De NTSB baseert zich voor die informatie op een voorlopige analyse van de vluchtgegevens en van gesprekken in de cockpit. Hersman weigerde ook om de schuld voor het ongeluk bij een fout van de piloot te leggen. Het onderzoek naar de crash, die twee passagiers het leven kostte, is nog maar pas geopend, zo benadrukte ze. (Belga)