VAB stelt op basis van de bevraging vast dat Vlaanderen een echte fietsregio geworden is. Zo wil de Vlaming conflictvrije kruispunten, van het centrum van een stad tot in het landelijke gebied. De Vlamingen wijzen vooral infrastructuuroplossingen aan om ongevallen te vermijden. Hierbij ligt de klemtoon op het vermijden van conflicten met auto's. Zo willen bijna 9 op de 10 Vlamingen dat bij gevaarlijke kruispunten fietsbruggen of -tunnels voorzien worden. Opvallend is ook dat zowel fietsers (89 procent) als niet-fietsers (82 procent) hier het nut van inzien. Zes op de tien Vlamingen vinden voorts dat er meer fietsstraten aangelegd moeten worden. Ruim zes op de tien Vlamingen menen dat er een maximumsnelheid ingevoerd moet worden op smalle fietspaden en dat vooral gebruikers van speedpedelecs een opleiding kunnen gebruiken. Ruim de helft van de Vlamingen vindt overigens dat speedpedelecs van fietspaden geweerd zouden moeten worden. (Belga)

VAB stelt op basis van de bevraging vast dat Vlaanderen een echte fietsregio geworden is. Zo wil de Vlaming conflictvrije kruispunten, van het centrum van een stad tot in het landelijke gebied. De Vlamingen wijzen vooral infrastructuuroplossingen aan om ongevallen te vermijden. Hierbij ligt de klemtoon op het vermijden van conflicten met auto's. Zo willen bijna 9 op de 10 Vlamingen dat bij gevaarlijke kruispunten fietsbruggen of -tunnels voorzien worden. Opvallend is ook dat zowel fietsers (89 procent) als niet-fietsers (82 procent) hier het nut van inzien. Zes op de tien Vlamingen vinden voorts dat er meer fietsstraten aangelegd moeten worden. Ruim zes op de tien Vlamingen menen dat er een maximumsnelheid ingevoerd moet worden op smalle fietspaden en dat vooral gebruikers van speedpedelecs een opleiding kunnen gebruiken. Ruim de helft van de Vlamingen vindt overigens dat speedpedelecs van fietspaden geweerd zouden moeten worden. (Belga)