Vlaanderen komt zijn belofte om de verkeersveiligheid in Antwerpen te verbeteren niet na, klaagt Groen. "We weten al jaren waar de meeste ongevallen gebeuren", zegt Marij Preneel, districtsvoorzitter van Borgerhout. "Het probleem is dat het gros van de gevaarlijke wegen niet door de stad maar door het Vlaams Gewest beheerd wordt. Dat belooft al jaren ze één voor één weg te werken. Maar het gaat voor geen meter vooruit." Van de 46 bekende zwarte punten liggen er 44 op een gewestweg; die zijn goed voor bijna de helft van alle ongevallen. Het is de Provinciale Commissie voor Verkeersveiligheid (PCV) die dit soort problemen moet verhelpen met kleine ingrepen. "Met die instantie loopt het van kwaad naar erger", zegt Preneel. Van de 116 dossiers die sinds 2006 werden ingediend bij de PCV zijn er amper 25 uitgevoerd; 46 dossiers hebben een ja gekregen maar wachten nog op uitvoering. (Belga)

Vlaanderen komt zijn belofte om de verkeersveiligheid in Antwerpen te verbeteren niet na, klaagt Groen. "We weten al jaren waar de meeste ongevallen gebeuren", zegt Marij Preneel, districtsvoorzitter van Borgerhout. "Het probleem is dat het gros van de gevaarlijke wegen niet door de stad maar door het Vlaams Gewest beheerd wordt. Dat belooft al jaren ze één voor één weg te werken. Maar het gaat voor geen meter vooruit." Van de 46 bekende zwarte punten liggen er 44 op een gewestweg; die zijn goed voor bijna de helft van alle ongevallen. Het is de Provinciale Commissie voor Verkeersveiligheid (PCV) die dit soort problemen moet verhelpen met kleine ingrepen. "Met die instantie loopt het van kwaad naar erger", zegt Preneel. Van de 116 dossiers die sinds 2006 werden ingediend bij de PCV zijn er amper 25 uitgevoerd; 46 dossiers hebben een ja gekregen maar wachten nog op uitvoering. (Belga)