"Dat het misliep, ligt vooral aan de ongelukkige constructie die al dateert van in 2000", zegt Hilde Crevits (CD&V), Vlaams minister van Mobiliteit. "Daarbij was een tijdelijke vennootschap, TV3V, aangesteld voor het volledige beheer van het verkeerspuntenproject. Ze stuurde facturen voor de heraanleg door, het Agentschap voor Wegen en Verkeer (AWV) keurde die vervolgens goed." Maar na een onthutsend verslag van het Rekenhof nam dat agentschap het beheer van de facturen zelf in handen. Het botste toen op overschrijvingen die het eigenlijk nooit had mogen goedkeuren. "We hebben alle betrokken studiebureaus aangeschreven. Zij hebben nu een wettelijke termijn om zich te verweren tegen onze aanklacht. Desnoods eisen we ons geld via gerechtelijke stappen terug", verklaarde Tom Roelants, administrateur-generaal van het agentschap, donderdag in de commissie van het Vlaams Parlement. Crevits heeft AWV gevraagd om de zaak zo snel en accuraat mogelijk op te lossen. (TIP)

"Dat het misliep, ligt vooral aan de ongelukkige constructie die al dateert van in 2000", zegt Hilde Crevits (CD&V), Vlaams minister van Mobiliteit. "Daarbij was een tijdelijke vennootschap, TV3V, aangesteld voor het volledige beheer van het verkeerspuntenproject. Ze stuurde facturen voor de heraanleg door, het Agentschap voor Wegen en Verkeer (AWV) keurde die vervolgens goed." Maar na een onthutsend verslag van het Rekenhof nam dat agentschap het beheer van de facturen zelf in handen. Het botste toen op overschrijvingen die het eigenlijk nooit had mogen goedkeuren. "We hebben alle betrokken studiebureaus aangeschreven. Zij hebben nu een wettelijke termijn om zich te verweren tegen onze aanklacht. Desnoods eisen we ons geld via gerechtelijke stappen terug", verklaarde Tom Roelants, administrateur-generaal van het agentschap, donderdag in de commissie van het Vlaams Parlement. Crevits heeft AWV gevraagd om de zaak zo snel en accuraat mogelijk op te lossen. (TIP)