Het is al langer bekend dat het Vlaams Belang zwaar inzet op de sociale media en die strategie wordt aangewezen als één van de recepten voor de jongste verkiezingsoverwinningen van de partij. Met het half miljoen Facebookfans toont het Vlaams Belang ruim boven de andere partijen. Het heeft 220.000 'likes' meer dan de dichtste achtervolger, zijnde de N-VA met 280.000 vind-ik-leuks. Na Vlaams Belang en N-VA volgen op grote afstand Open Vld met een 136.000 likes, sp.a met 103.000, Groen met 92.000, CD&V met 70.000, en PVDA met 52.000. "Sociale media zijn een goede barometer van de samenleving en dit toont ook aan dat onze duidelijke boodschap blijvend populair is, ook na de verkiezingen. Dat is tevens te bemerken in onze ledenaantallen - die evenzeer in stijgende lijn zijn", verklaart partijvoorzitter Tom Van Grieken. In de afgelopen week publiceerde de partij 25 updates, gaande van 'visuals', videoclips tot artikels. "We zijn van plan om ook in de toekomst verder in te zetten op sociale media, want zo kunnen we onafhankelijk en rechtstreeks onze kiezers bereiken", kondigt Van Grieken nog aan. (Belga)

Het is al langer bekend dat het Vlaams Belang zwaar inzet op de sociale media en die strategie wordt aangewezen als één van de recepten voor de jongste verkiezingsoverwinningen van de partij. Met het half miljoen Facebookfans toont het Vlaams Belang ruim boven de andere partijen. Het heeft 220.000 'likes' meer dan de dichtste achtervolger, zijnde de N-VA met 280.000 vind-ik-leuks. Na Vlaams Belang en N-VA volgen op grote afstand Open Vld met een 136.000 likes, sp.a met 103.000, Groen met 92.000, CD&V met 70.000, en PVDA met 52.000. "Sociale media zijn een goede barometer van de samenleving en dit toont ook aan dat onze duidelijke boodschap blijvend populair is, ook na de verkiezingen. Dat is tevens te bemerken in onze ledenaantallen - die evenzeer in stijgende lijn zijn", verklaart partijvoorzitter Tom Van Grieken. In de afgelopen week publiceerde de partij 25 updates, gaande van 'visuals', videoclips tot artikels. "We zijn van plan om ook in de toekomst verder in te zetten op sociale media, want zo kunnen we onafhankelijk en rechtstreeks onze kiezers bereiken", kondigt Van Grieken nog aan. (Belga)