Volgens Bosch hechten autokopers in Europa steeds meer belang aan elektronische assistentie en rijhulpsystemen. "Binnenkort is het net zo normaal dat een auto uitgerust is met rijhulpsystemen dan dat hij een radio of ESP heeft", klinkt het. Rijhulpsystemen zijn volgens Bosch een belangrijke stap naar ongevallen- en stressvrije mobiliteit. "Mochten alle voertuigen in Duitsland een automatisch noodremsysteem hebben, dan zou tot 72 procent van alle kop-staartongevallen met letsels vermeden kunnen worden." Bosch ziet de file-assistent, de eerste gedeeltelijk geautomatiseerde functie, stilaan een plaats krijgen op de markt. Met dat systeem volgt een auto in een file automatisch zijn voorligger en neemt hij taken als starten, versnellen, remmen en sturen binnen het eigen rijvak over. De Bosch groep realiseerde vorig jaar een omzet van 78,1 miljard euro. In België stelt het technologieconcern bijna 1.550 mensen tewerk en heeft het zijn belangrijkste locaties in Tienen, Brussel, Herentals en Mechelen. (Belga)

Volgens Bosch hechten autokopers in Europa steeds meer belang aan elektronische assistentie en rijhulpsystemen. "Binnenkort is het net zo normaal dat een auto uitgerust is met rijhulpsystemen dan dat hij een radio of ESP heeft", klinkt het. Rijhulpsystemen zijn volgens Bosch een belangrijke stap naar ongevallen- en stressvrije mobiliteit. "Mochten alle voertuigen in Duitsland een automatisch noodremsysteem hebben, dan zou tot 72 procent van alle kop-staartongevallen met letsels vermeden kunnen worden." Bosch ziet de file-assistent, de eerste gedeeltelijk geautomatiseerde functie, stilaan een plaats krijgen op de markt. Met dat systeem volgt een auto in een file automatisch zijn voorligger en neemt hij taken als starten, versnellen, remmen en sturen binnen het eigen rijvak over. De Bosch groep realiseerde vorig jaar een omzet van 78,1 miljard euro. In België stelt het technologieconcern bijna 1.550 mensen tewerk en heeft het zijn belangrijkste locaties in Tienen, Brussel, Herentals en Mechelen. (Belga)