In totaal worden tweemaal twee kilometer aan bijkomende tramlijnen in eigen bedding aangelegd. Tramlijn 94 in Brussel moet normaal tegen 2018 vanaf het Poelaertplein via de Woluwelaan tot eindhalte Roodebeek rijden. In 2011 werd de eindhalte al eens verlengd van Hermann-Debroux in Oudergem tot aan het Trammuseum in Sint-Pieters-Woluwe. Die lijn wordt nu verder doorgetrokken via de Woluwelaan. De tramlijn is met een lengte van 21 kilometer de langste van het Brussels Gewest. In september dit jaar wordt ze gesplitst in lijn 94, die enkel nog zal rijden tussen Poelaert en het Trammuseum, en de nieuwe lijn 93 die van Stadion tot Legrand gaat. De splitsing moet reizigers een frequentere dienstverlening bieden. Met de verlenging moet ook de openbare ruimte in de Woluwelaan opgewaardeerd worden. De eindhalte Roodebeek wordt bijvoorbeeld heringericht als 'intermodaal' knooppunt met haltes van de metro, en bussen van TEC en De Lijn. Van 8 mei tot 6 juni wordt door administratie Mobiel Brussel een openbaar onderzoek gevoerd bij de inwoners van Sint-Lambrechts-Woluwe en Sint-Pieters-Woluwe. De totale kostprijs van het project bedraagt 28 miljoen euro en wordt gefinancierd door het Brussels Gewest. (Belga)

In totaal worden tweemaal twee kilometer aan bijkomende tramlijnen in eigen bedding aangelegd. Tramlijn 94 in Brussel moet normaal tegen 2018 vanaf het Poelaertplein via de Woluwelaan tot eindhalte Roodebeek rijden. In 2011 werd de eindhalte al eens verlengd van Hermann-Debroux in Oudergem tot aan het Trammuseum in Sint-Pieters-Woluwe. Die lijn wordt nu verder doorgetrokken via de Woluwelaan. De tramlijn is met een lengte van 21 kilometer de langste van het Brussels Gewest. In september dit jaar wordt ze gesplitst in lijn 94, die enkel nog zal rijden tussen Poelaert en het Trammuseum, en de nieuwe lijn 93 die van Stadion tot Legrand gaat. De splitsing moet reizigers een frequentere dienstverlening bieden. Met de verlenging moet ook de openbare ruimte in de Woluwelaan opgewaardeerd worden. De eindhalte Roodebeek wordt bijvoorbeeld heringericht als 'intermodaal' knooppunt met haltes van de metro, en bussen van TEC en De Lijn. Van 8 mei tot 6 juni wordt door administratie Mobiel Brussel een openbaar onderzoek gevoerd bij de inwoners van Sint-Lambrechts-Woluwe en Sint-Pieters-Woluwe. De totale kostprijs van het project bedraagt 28 miljoen euro en wordt gefinancierd door het Brussels Gewest. (Belga)