Volgens Febiac, de Belgische Automobiel- en Tweewielerfederatie, zijn er meerdere redenen voor de toename in de verkoop van elektrische auto's en hybrides. "Er komen almaar meer modellen op de markt, waardoor er meer keuze is, maar door hun lage CO2-uitstoot zijn ze ook fiscaal voordeliger", zegt woordvoerder Joost Kaesemans. "We zien bijvoorbeeld dat er daarom ook meer elektrische auto's als bedrijfswagen worden genomen." Uit de cijfers van ACEA blijkt daarnaast dat de verkoop van auto's op aardgas en lpg in België het eerste kwartaal met 256,9 procent is gestegen tegenover het eerste kwartaal van vorig jaar, van 167 naar 596. "Het gaat daarbij vooral om auto's op aardgas, het aandeel van lpg is verwaarloosbaar", zegt Kaesemans. Ook hier gelden dezelfde verklaringen. "Daarnaast is er over het algemeen een groeiend bewustzijn bij de consument." Kaesemans nuanceert de resultaten wel. "Dat zijn indrukwekkende aantallen in procenten, maar groene auto's vertegenwoordigen in absolute cijfers maar een klein aandeel als je ze vergelijkt met diesel- en benzinewagens." De verkoop van elektrische auto's en hybrides steeg in de Europese Unie tijdens het eerste kwartaal met 26,8 procent. (Belga)

Volgens Febiac, de Belgische Automobiel- en Tweewielerfederatie, zijn er meerdere redenen voor de toename in de verkoop van elektrische auto's en hybrides. "Er komen almaar meer modellen op de markt, waardoor er meer keuze is, maar door hun lage CO2-uitstoot zijn ze ook fiscaal voordeliger", zegt woordvoerder Joost Kaesemans. "We zien bijvoorbeeld dat er daarom ook meer elektrische auto's als bedrijfswagen worden genomen." Uit de cijfers van ACEA blijkt daarnaast dat de verkoop van auto's op aardgas en lpg in België het eerste kwartaal met 256,9 procent is gestegen tegenover het eerste kwartaal van vorig jaar, van 167 naar 596. "Het gaat daarbij vooral om auto's op aardgas, het aandeel van lpg is verwaarloosbaar", zegt Kaesemans. Ook hier gelden dezelfde verklaringen. "Daarnaast is er over het algemeen een groeiend bewustzijn bij de consument." Kaesemans nuanceert de resultaten wel. "Dat zijn indrukwekkende aantallen in procenten, maar groene auto's vertegenwoordigen in absolute cijfers maar een klein aandeel als je ze vergelijkt met diesel- en benzinewagens." De verkoop van elektrische auto's en hybrides steeg in de Europese Unie tijdens het eerste kwartaal met 26,8 procent. (Belga)