De passagiers zitten liefst 16 uur en 20 minuten in het vliegtuig, een Boeing 777-200LR. De terugreis zal door de wind nog langer duren, met name 17 uur en 30 minuten. Emirates had tot voor kort het record van de langste non-stoplijnvlucht op zijn naam. De vlucht van Dubai naar Auckland is zo'n 300 kilometer korter. Mogelijk profiteert Qatar Airways niet lang van dit nieuwe record. Singapore Airlines heeft plannen om vanaf 2018 met een nieuwe Airbus A350 vluchten in te leggen van New York naar Singapore. De vlucht zou dan 19 uur duren. (Belga)

De passagiers zitten liefst 16 uur en 20 minuten in het vliegtuig, een Boeing 777-200LR. De terugreis zal door de wind nog langer duren, met name 17 uur en 30 minuten. Emirates had tot voor kort het record van de langste non-stoplijnvlucht op zijn naam. De vlucht van Dubai naar Auckland is zo'n 300 kilometer korter. Mogelijk profiteert Qatar Airways niet lang van dit nieuwe record. Singapore Airlines heeft plannen om vanaf 2018 met een nieuwe Airbus A350 vluchten in te leggen van New York naar Singapore. De vlucht zou dan 19 uur duren. (Belga)