"Eigenlijk is een toename van de verkeersdruk door het einde van de paasvakantie nu al voldoende om de file vanaf afrit 7 van de E17 te verlengen tot op de Antwerpse ring", waarschuwt VAB. "De impact is bijzonder groot omdat meteen ook alle snelwegen die aansluiten op de Antwerpse ring daarvan de hinder zullen ondervinden." Alle verkeer richting Antwerpen zal volgens VAB door de werken op de E34 extra vertraging oplopen. "Hoe ernstig die bijkomende verkeershinder precies zal zijn is moeilijk te voorspellen, maar kan vanwege de sleutelrol van de Antwerpse ring zeer groot zijn. Bijkomend neemt de kans op ongevallen toe bij incidentele files zoals deze ten gevolge van de werken op de E34", klinkt het. VAB berekende dat een kwartier extra verliestijd voor alle verkeer richting Antwerpen tijdens de ochtendspits resulteert in een bijkomende kostprijs van 78.750 euro. Als de hinder groter wordt en nog uitbreidt tot buiten de spits, dan loopt de filekost verder op met 5.250 euro per verloren minuut reistijd. "Wetende dat de Liefkenshoektunnel tolvrij maken richting Antwerpen gemiddeld 15.000 euro per uur kost voor deze rijrichting wegen de kosten niet op tegenover de mogelijke tijds- en economische winst", aldus VAB. (Belga)

"Eigenlijk is een toename van de verkeersdruk door het einde van de paasvakantie nu al voldoende om de file vanaf afrit 7 van de E17 te verlengen tot op de Antwerpse ring", waarschuwt VAB. "De impact is bijzonder groot omdat meteen ook alle snelwegen die aansluiten op de Antwerpse ring daarvan de hinder zullen ondervinden." Alle verkeer richting Antwerpen zal volgens VAB door de werken op de E34 extra vertraging oplopen. "Hoe ernstig die bijkomende verkeershinder precies zal zijn is moeilijk te voorspellen, maar kan vanwege de sleutelrol van de Antwerpse ring zeer groot zijn. Bijkomend neemt de kans op ongevallen toe bij incidentele files zoals deze ten gevolge van de werken op de E34", klinkt het. VAB berekende dat een kwartier extra verliestijd voor alle verkeer richting Antwerpen tijdens de ochtendspits resulteert in een bijkomende kostprijs van 78.750 euro. Als de hinder groter wordt en nog uitbreidt tot buiten de spits, dan loopt de filekost verder op met 5.250 euro per verloren minuut reistijd. "Wetende dat de Liefkenshoektunnel tolvrij maken richting Antwerpen gemiddeld 15.000 euro per uur kost voor deze rijrichting wegen de kosten niet op tegenover de mogelijke tijds- en economische winst", aldus VAB. (Belga)