Van Eenoo hekelde op Knack.be en in "De Ochtend" op Radio 1 de stijgende populariteit van de SUV. "Iedereen die met verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit bezig is, ziet de opkomst van SUV's met lede ogen aan", zegt ze in Knack. In navolging van de lage-emissiezones pleit zij voor 'no-SUV-zones' in stadscentra of woonwijken. VAB heeft begrip voor de oproep om verkeersveiligheid te verbeteren. De mobiliteitsclub wijst erop dat heel wat steden en gemeenten zwaar vervoer al weren en laten omrijden. "We willen ook zelf met voorstellen naar de steden en gemeenten stappen om de verkeersveiligheid te verhogen", zegt woordvoerder Joni Junes. Maar specifieke categorieën van personenwagens weigeren op bepaalde plaatsen, is volgens de mobiliteitsorganisatie niet de oplossing. (Belga)

Van Eenoo hekelde op Knack.be en in "De Ochtend" op Radio 1 de stijgende populariteit van de SUV. "Iedereen die met verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit bezig is, ziet de opkomst van SUV's met lede ogen aan", zegt ze in Knack. In navolging van de lage-emissiezones pleit zij voor 'no-SUV-zones' in stadscentra of woonwijken. VAB heeft begrip voor de oproep om verkeersveiligheid te verbeteren. De mobiliteitsclub wijst erop dat heel wat steden en gemeenten zwaar vervoer al weren en laten omrijden. "We willen ook zelf met voorstellen naar de steden en gemeenten stappen om de verkeersveiligheid te verhogen", zegt woordvoerder Joni Junes. Maar specifieke categorieën van personenwagens weigeren op bepaalde plaatsen, is volgens de mobiliteitsorganisatie niet de oplossing. (Belga)