Eind oktober vorig jaar had de stad Vilvoorde nog een bezwaar aangetekend tegen de plannen van Broeklin. "Broeklin vertrekt niet vanuit de ambitie om 50 procent autoverkeer en 50 procent duurzaam vervoer te krijgen. Een project dat zodanig georiënteerd is op de auto, is anno 2020 dan ook in dit deel van Vlaanderen niet alleen onwenselijk, maar ook onrealistisch", zei de Vilvoordse schepen van Mobiliteit en Ruimtelijke Ordening, Barbara De Bakker (Groen), toen. Bovendien was er volgens de stad geen garantie dat Broeklin niet in een klassiek mall-concept zou vervallen. Ook de provincie Vlaams-Brabant sloot zich aan bij die opmerkingen. Uplace wil rekening houden met die bezorgdheden, klinkt het. "In de oorspronkelijke aanvraag werden 5.000 parkeerplaatsen voorzien", zegt Jan Van Lancker, CEO van Uplace. "Daar schrappen we er nu al 500 van." Van zodra het intensiever gebruik van deelmobiliteit en openbaar vervoer het toelaat, wordt dat aantal nog verder gereduceerd. Zo zullen er op termijn nog 1.820 plaatsen geschrapt worden, wat het uiteindelijk aantal op 2.680 brengt. Uplace garandeert bovendien de komst van een bijkomende shuttledienst tussen het station van Vilvoorde en Broeklin. De nieuwe plannen geven daarnaast meer garanties dat de principes van maakwinkels zullen nageleefd worden. "In de gewijzigde plannen garanderen we dat in elke huurovereenkomst, dus met elke retailer, de verplichting staat om het principe van de maakwinkel na te leven", stelt Van Lancker. "Wie dat niet doet, komt er niet in." In april vorig jaar maakte de nv Uplace bekend dat ze het fel gecontesteerde project Uplace definitief zou schrappen. In de plaats komt er dus een nieuwe werkwinkelwijk met de naam Broeklin. (Belga)

Eind oktober vorig jaar had de stad Vilvoorde nog een bezwaar aangetekend tegen de plannen van Broeklin. "Broeklin vertrekt niet vanuit de ambitie om 50 procent autoverkeer en 50 procent duurzaam vervoer te krijgen. Een project dat zodanig georiënteerd is op de auto, is anno 2020 dan ook in dit deel van Vlaanderen niet alleen onwenselijk, maar ook onrealistisch", zei de Vilvoordse schepen van Mobiliteit en Ruimtelijke Ordening, Barbara De Bakker (Groen), toen. Bovendien was er volgens de stad geen garantie dat Broeklin niet in een klassiek mall-concept zou vervallen. Ook de provincie Vlaams-Brabant sloot zich aan bij die opmerkingen. Uplace wil rekening houden met die bezorgdheden, klinkt het. "In de oorspronkelijke aanvraag werden 5.000 parkeerplaatsen voorzien", zegt Jan Van Lancker, CEO van Uplace. "Daar schrappen we er nu al 500 van." Van zodra het intensiever gebruik van deelmobiliteit en openbaar vervoer het toelaat, wordt dat aantal nog verder gereduceerd. Zo zullen er op termijn nog 1.820 plaatsen geschrapt worden, wat het uiteindelijk aantal op 2.680 brengt. Uplace garandeert bovendien de komst van een bijkomende shuttledienst tussen het station van Vilvoorde en Broeklin. De nieuwe plannen geven daarnaast meer garanties dat de principes van maakwinkels zullen nageleefd worden. "In de gewijzigde plannen garanderen we dat in elke huurovereenkomst, dus met elke retailer, de verplichting staat om het principe van de maakwinkel na te leven", stelt Van Lancker. "Wie dat niet doet, komt er niet in." In april vorig jaar maakte de nv Uplace bekend dat ze het fel gecontesteerde project Uplace definitief zou schrappen. In de plaats komt er dus een nieuwe werkwinkelwijk met de naam Broeklin. (Belga)