Zo is een kwart van alle reizen via het Uber-platform in Brussel, of het nu gaat om UberX, UberBlack of UberVan, van start gegaan of geëindigd in de nabijheid van een metrostation, zo blijkt uit de statistieken. Ruim een vijfde van die trajecten zijn gestart (22 pct) of geëindigd (23 pct) in een wijk die in mindere mate bediend wordt door het openbaar vervoer. Het aantal reizen vanaf die wijken is bovendien 22 pct sneller toegenomen dan in de rest van de stad. "Deze trend toont duidelijk de belangrijke rol aan die onze diensten kunnen vervullen in Brussel, in combinatie met alternatieven. Het aanbod van een mobiliteitsdienst bovenop andere diensten, zorgt voor een geloofwaardig alternatief voor het gebruik van de privéwagen en kan bijdragen tot een verbetering van de mobiliteit in een stad met een van de zwaarste fileproblemen in Europa", zegt Joost Verdiesen, algemeen manager van Uber België. (Belga)

Zo is een kwart van alle reizen via het Uber-platform in Brussel, of het nu gaat om UberX, UberBlack of UberVan, van start gegaan of geëindigd in de nabijheid van een metrostation, zo blijkt uit de statistieken. Ruim een vijfde van die trajecten zijn gestart (22 pct) of geëindigd (23 pct) in een wijk die in mindere mate bediend wordt door het openbaar vervoer. Het aantal reizen vanaf die wijken is bovendien 22 pct sneller toegenomen dan in de rest van de stad. "Deze trend toont duidelijk de belangrijke rol aan die onze diensten kunnen vervullen in Brussel, in combinatie met alternatieven. Het aanbod van een mobiliteitsdienst bovenop andere diensten, zorgt voor een geloofwaardig alternatief voor het gebruik van de privéwagen en kan bijdragen tot een verbetering van de mobiliteit in een stad met een van de zwaarste fileproblemen in Europa", zegt Joost Verdiesen, algemeen manager van Uber België. (Belga)