Uber had in december een zelfrijdende wagen in San Francisco de straat op gestuurd, zonder daarvoor een speciale toestemming gevraagd te hebben. De chef van Ubers programma voor de autonoom rijdende auto, Anthony Levandowski, argumenteerde toen dat in de auto steeds een medewerker aan het stuur zit, die het functioneren van de auto in het oog houdt en indien nodig kan ingrijpen. De Californische verkeersautoriteiten kwamen tussenbeide en lieten de kentekens van de 16 Uber-voertuigen annuleren. Meer dan twintig ondernemingen - waaronder Google, Mercedes of Baidu - hebben toestemmingen verkregen voor hun autonoom rijdende wagens. (Belga)

Uber had in december een zelfrijdende wagen in San Francisco de straat op gestuurd, zonder daarvoor een speciale toestemming gevraagd te hebben. De chef van Ubers programma voor de autonoom rijdende auto, Anthony Levandowski, argumenteerde toen dat in de auto steeds een medewerker aan het stuur zit, die het functioneren van de auto in het oog houdt en indien nodig kan ingrijpen. De Californische verkeersautoriteiten kwamen tussenbeide en lieten de kentekens van de 16 Uber-voertuigen annuleren. Meer dan twintig ondernemingen - waaronder Google, Mercedes of Baidu - hebben toestemmingen verkregen voor hun autonoom rijdende wagens. (Belga)