Het Brusselse hof van beroep oordeelde woensdag dat chauffeurs niet langer kunnen werken met de Uber-app. Ze mogen hun licentie wel behouden, maar niet meer werken met de app. Dat komt omdat de bestaande taxiwet in Brussel dateert uit 1995, dus van voor de komst van de smartphone. Het taxiplatform wijst met een beschuldigende vinger richting de Brusselse regering, die al jaren heeft nagelaten de wetgeving te hervormen. Oppositiepartij MR laakt woensdag in een reactie de verouderde regelgeving. "Het is een echte sociale ramp. Brussel is de stad met het grootste armoederisico in Europa en de PS riskeert duizenden werklozen werkloos te maken of naar het OCMW te sturen", zegt het liberale parlementslid David Weytsman. Ook het cdH betreurt dat minister-president Rudi Vervoort en zijn regering de taxiverordening nog niet hebben hervormd. "Het is een zware verantwoordelijkheid die de reputatie van deze regering en haar geloofwaardigheid aantast", hekelt Brussels parlementslid Christophe De Beukelaer. (Belga)

Het Brusselse hof van beroep oordeelde woensdag dat chauffeurs niet langer kunnen werken met de Uber-app. Ze mogen hun licentie wel behouden, maar niet meer werken met de app. Dat komt omdat de bestaande taxiwet in Brussel dateert uit 1995, dus van voor de komst van de smartphone. Het taxiplatform wijst met een beschuldigende vinger richting de Brusselse regering, die al jaren heeft nagelaten de wetgeving te hervormen. Oppositiepartij MR laakt woensdag in een reactie de verouderde regelgeving. "Het is een echte sociale ramp. Brussel is de stad met het grootste armoederisico in Europa en de PS riskeert duizenden werklozen werkloos te maken of naar het OCMW te sturen", zegt het liberale parlementslid David Weytsman. Ook het cdH betreurt dat minister-president Rudi Vervoort en zijn regering de taxiverordening nog niet hebben hervormd. "Het is een zware verantwoordelijkheid die de reputatie van deze regering en haar geloofwaardigheid aantast", hekelt Brussels parlementslid Christophe De Beukelaer. (Belga)