Het luchtvaartincident gebeurde op een hoogte van ongeveer twee kilometer. Beide toestellen waren opgestegen op Brussels Airport. Ze naderden elkaar horizontaal tot op ongeveer 1,3 nautische mijl (2,4 kilometer), terwijl dit normaal minstens drie nautische mijl zijn. Het hoogteverschil bedroeg 684 voet (208 meter), terwijl dit minimaal 1.000 voet moet zijn, klinkt het. Het incident is gemeld aan de Air Accident Investigation Unit (AAIU), die een onderzoek is gestart. Luchtverkeersleider Belgocontrol geeft geen verdere details vrij, maar stelt dat elk incident wordt gemeld en onderzocht. "Het intern onderzoek en het onderzoek van het AAIU zullen uitwijzen welke lessen we kunnen trekken", luidt het. (Belga)

Het luchtvaartincident gebeurde op een hoogte van ongeveer twee kilometer. Beide toestellen waren opgestegen op Brussels Airport. Ze naderden elkaar horizontaal tot op ongeveer 1,3 nautische mijl (2,4 kilometer), terwijl dit normaal minstens drie nautische mijl zijn. Het hoogteverschil bedroeg 684 voet (208 meter), terwijl dit minimaal 1.000 voet moet zijn, klinkt het. Het incident is gemeld aan de Air Accident Investigation Unit (AAIU), die een onderzoek is gestart. Luchtverkeersleider Belgocontrol geeft geen verdere details vrij, maar stelt dat elk incident wordt gemeld en onderzocht. "Het intern onderzoek en het onderzoek van het AAIU zullen uitwijzen welke lessen we kunnen trekken", luidt het. (Belga)