Op 4 mei 2013 ontspoorden in Wetteren om 01.58 uur zeven wagons van een konvooi met achttien wagons. Drie wagons raakten doorboord en de giftige stof acrylnitril kwam vrij. Eén buurtbewoner, de 64-jarige Willy Van Poucke, overleed 's namiddags nadat hij giftige dampen uit de riolering zou hebben ingeademd. Uiteindelijk werden bijna 2.000 mensen geëvacueerd en werden er duizenden bloedstalen genomen van de getroffen inwoners van Wetteren. De Nederlandse machinist die op het moment van de ramp de trein bestuurde, overleed in 2015. Na drie jaar onderzoek stelde het parket op 27 mei 2016 de eindvordering op, waarbij "ontslag van onderzoek wegens overlijden" wordt gevorderd. Het openbaar ministerie kwam tot het besluit dat het ongeval "volledig en uitsluitend" te wijten was aan de fout van de treinbestuurder. (Belga)

Op 4 mei 2013 ontspoorden in Wetteren om 01.58 uur zeven wagons van een konvooi met achttien wagons. Drie wagons raakten doorboord en de giftige stof acrylnitril kwam vrij. Eén buurtbewoner, de 64-jarige Willy Van Poucke, overleed 's namiddags nadat hij giftige dampen uit de riolering zou hebben ingeademd. Uiteindelijk werden bijna 2.000 mensen geëvacueerd en werden er duizenden bloedstalen genomen van de getroffen inwoners van Wetteren. De Nederlandse machinist die op het moment van de ramp de trein bestuurde, overleed in 2015. Na drie jaar onderzoek stelde het parket op 27 mei 2016 de eindvordering op, waarbij "ontslag van onderzoek wegens overlijden" wordt gevorderd. Het openbaar ministerie kwam tot het besluit dat het ongeval "volledig en uitsluitend" te wijten was aan de fout van de treinbestuurder. (Belga)