De lijn van Gent naar Brussel haalde de hoogste stiptheidsscore met 95,1 procent, gevolgd door de lijn Dendermonde - Brussel met 93,1 procent, terwijl de reizigers uit Kortrijk (81,5 procent) en uit Oostende (83,5 procent) heel wat meer geduld moesten opbrengen. Ook de lijn uit Antwerpen haalde met 84,7 procent maar een matige score, net als de lijn Luik - Brussel (86,5 procent), die ook veel Vlaamse pendelaars naar de hoofdstad vervoert. Wat de 'incidenten' betreft zorgde de aanwezigheid van een "gewapende persoon in station Brussel-Zuid op 9 mei" voor 2.221 minuten vertraging. Ook de "ongunstige weersomstandigheden" (onweer) op 24 mei zorgden op het hele spoornet voor veel vertraging (3.868 minuten). Maar de grootste hinder op het spoor in mei kwam door "averij aan de bovenleiding op lijn 50A in Welle" bij Denderleeuw in Oost-Vlaanderen op 3 en 4 mei, die technische storing zorgde voor 10.086 minuten vertraging. (Belga)

De lijn van Gent naar Brussel haalde de hoogste stiptheidsscore met 95,1 procent, gevolgd door de lijn Dendermonde - Brussel met 93,1 procent, terwijl de reizigers uit Kortrijk (81,5 procent) en uit Oostende (83,5 procent) heel wat meer geduld moesten opbrengen. Ook de lijn uit Antwerpen haalde met 84,7 procent maar een matige score, net als de lijn Luik - Brussel (86,5 procent), die ook veel Vlaamse pendelaars naar de hoofdstad vervoert. Wat de 'incidenten' betreft zorgde de aanwezigheid van een "gewapende persoon in station Brussel-Zuid op 9 mei" voor 2.221 minuten vertraging. Ook de "ongunstige weersomstandigheden" (onweer) op 24 mei zorgden op het hele spoornet voor veel vertraging (3.868 minuten). Maar de grootste hinder op het spoor in mei kwam door "averij aan de bovenleiding op lijn 50A in Welle" bij Denderleeuw in Oost-Vlaanderen op 3 en 4 mei, die technische storing zorgde voor 10.086 minuten vertraging. (Belga)