Vorige maand werden wel meer treinen afgeschaft dan tijdens dezelfde maand vorig jaar. In april 2012 waren er dat 1.903 of 1,73 procent. Het jaar voordien 1.769 of 1,65 procent. Uit de cijfers van Infrabel blijkt ook dat de stiptheid het laagst ligt tijdens de avondspits: 83,9 procent. Tijdens de ochtendspits rijdt 89,2 procent van de treinen op tijd of met minder dan 6 minuten vertraging. In de daluren (90 procent) en tijdens het weekend (92,8 procent) zijn er een pak minder treinen die vertraging oplopen. Van de grote verbindingen wordt vooral de IC-lijn Oostende-Eupen door vertragingen getroffen. Het algemeen stiptheidscijfer bedraagt daar slechts 73,6 procent. Ook de reizigers op de IC-lijnen Herstal-Doornik (77,7 procent) en Moeskroen-Schaarbeek (83,8 procent) worden vaker met vertragingen geconfronteerd. Schade aan het rollend materieel is de voornaamste oorzaak voor de vertragingen, gevolgd door kwaad opzet en incidenten op de buitenlandse netwerken. (KAV)

Vorige maand werden wel meer treinen afgeschaft dan tijdens dezelfde maand vorig jaar. In april 2012 waren er dat 1.903 of 1,73 procent. Het jaar voordien 1.769 of 1,65 procent. Uit de cijfers van Infrabel blijkt ook dat de stiptheid het laagst ligt tijdens de avondspits: 83,9 procent. Tijdens de ochtendspits rijdt 89,2 procent van de treinen op tijd of met minder dan 6 minuten vertraging. In de daluren (90 procent) en tijdens het weekend (92,8 procent) zijn er een pak minder treinen die vertraging oplopen. Van de grote verbindingen wordt vooral de IC-lijn Oostende-Eupen door vertragingen getroffen. Het algemeen stiptheidscijfer bedraagt daar slechts 73,6 procent. Ook de reizigers op de IC-lijnen Herstal-Doornik (77,7 procent) en Moeskroen-Schaarbeek (83,8 procent) worden vaker met vertragingen geconfronteerd. Schade aan het rollend materieel is de voornaamste oorzaak voor de vertragingen, gevolgd door kwaad opzet en incidenten op de buitenlandse netwerken. (KAV)