Ook VAB is gewonnen voor trajectcontrole. De mobiliteitsorganisatie verwijst naar de talrijke buitenlandse ervaringen van dergelijk controlesysteem, in Nederland, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Italië en Noorwegen. Het aantal ongevallen met zwaargewonden en doden kan met 20 procent dalen in de zones met trajectcontrole, luidt het. Zonder trajectcontrole rijdt 10 tot 20 procent te snel, met trajectcontrole is dat gemiddeld slechts 1,5 pct. Volgens VAB is een belangrijk pluspunt van trajectcontrole de sterke afname in de snelheidsverschillen tussen de rijstroken. Er ontstaat een soort blokrijden. Dat homogeniserend effect heeft een positief effect op de verkeersveiligheid omdat automobilisten daardoor weinig reden hebben om van rijstrook te veranderen, en daartoe ook minder kans hebben, aldus de mobiliteitsorganisatie. Bij trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid van een voertuig berekend over een langere afstand. (VRW)

Ook VAB is gewonnen voor trajectcontrole. De mobiliteitsorganisatie verwijst naar de talrijke buitenlandse ervaringen van dergelijk controlesysteem, in Nederland, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Italië en Noorwegen. Het aantal ongevallen met zwaargewonden en doden kan met 20 procent dalen in de zones met trajectcontrole, luidt het. Zonder trajectcontrole rijdt 10 tot 20 procent te snel, met trajectcontrole is dat gemiddeld slechts 1,5 pct. Volgens VAB is een belangrijk pluspunt van trajectcontrole de sterke afname in de snelheidsverschillen tussen de rijstroken. Er ontstaat een soort blokrijden. Dat homogeniserend effect heeft een positief effect op de verkeersveiligheid omdat automobilisten daardoor weinig reden hebben om van rijstrook te veranderen, en daartoe ook minder kans hebben, aldus de mobiliteitsorganisatie. Bij trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid van een voertuig berekend over een langere afstand. (VRW)