De commissie in het Brussels Parlement dient een volwaardige onderzoekscommissie te worden die het verleden uitspit, meent Touring. "De huidige commissie is een doekje voor het bloeden en zal niet vermijden dat het wanbeleid van vroeger onder de mat blijft. Als dergelijke praktijken zouden gebeuren in een privébedrijf, dan zouden de gevolgen voor de verantwoordelijken heel anders zijn dan in het geval van de tunnels en de Brusselse mobiliteit in het algemeen." Jarenlang werd gewezen op de tekortkomingen in de Brusselse infrastructuur. "Jarenlang werd er geen prioriteit aan gegeven en wanneer er dan een probleem opduikt, dan vindt de overheid er niet beter op dan af te breken (Reyersviaduct) of te sluiten (Stefaniatunnel). Uiteraard is dat in het belang van de weggebruiker, maar het is wel hij die er voor moet opdraaien en zijn mobiliteit er moet voor prijsgeven. Dat is onaanvaardbaar, zeker als men weet hoeveel de overheden aan taksen allerhande innen van diezelfde weggebruiker", kapittelt Touring. De organisatie vraagt dat er nu gestopt wordt met het versmallen en knippen van wegen, tot zolang de tunnels niet weer open gaan. "Het zou te zot zijn voor woorden om nu op die wegen bijvoorbeeld werken uit te voeren, zoals de Woluwelaan, laat staan te sluiten of te versmallen om welke reden dan ook." (Belga)

De commissie in het Brussels Parlement dient een volwaardige onderzoekscommissie te worden die het verleden uitspit, meent Touring. "De huidige commissie is een doekje voor het bloeden en zal niet vermijden dat het wanbeleid van vroeger onder de mat blijft. Als dergelijke praktijken zouden gebeuren in een privébedrijf, dan zouden de gevolgen voor de verantwoordelijken heel anders zijn dan in het geval van de tunnels en de Brusselse mobiliteit in het algemeen." Jarenlang werd gewezen op de tekortkomingen in de Brusselse infrastructuur. "Jarenlang werd er geen prioriteit aan gegeven en wanneer er dan een probleem opduikt, dan vindt de overheid er niet beter op dan af te breken (Reyersviaduct) of te sluiten (Stefaniatunnel). Uiteraard is dat in het belang van de weggebruiker, maar het is wel hij die er voor moet opdraaien en zijn mobiliteit er moet voor prijsgeven. Dat is onaanvaardbaar, zeker als men weet hoeveel de overheden aan taksen allerhande innen van diezelfde weggebruiker", kapittelt Touring. De organisatie vraagt dat er nu gestopt wordt met het versmallen en knippen van wegen, tot zolang de tunnels niet weer open gaan. "Het zou te zot zijn voor woorden om nu op die wegen bijvoorbeeld werken uit te voeren, zoals de Woluwelaan, laat staan te sluiten of te versmallen om welke reden dan ook." (Belga)