Volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO) wordt dagelijks een derde van het wereldwijde geproduceerde voedsel verspild. In België ging het in 2011 om 3,6 miljoen ton voedsel. Die verspilling heeft gevolgen op zowel het economische, sociale als ecologische vlak. De strijd tegen voedselverspilling speelt dan ook een cruciale rol in het tegengaan van de klimaatverandering. Daarom houdt Too Good To Go Waste Warrior Brands boven de doopvont. Unilever, Alpro, Ginette, IKEA, Lactel, PepsiCo, BelOrta, Danone, Philadelphia, Bel, Makro en Carrefour ondertekenen stuk voor stuk de verklaring "Voor een wereld zonder voedsverspilling". Daarin engageren ze zich om actie te ondernemen op drie fronten: intern engagement aan de hand van educatief materiaal voor de eigen werknemers, externe communicatie naar de klanten toe en het ondernemen van concrete acties. Later dit jaar lanceert Too Good To Go een bewustmakingscampagne over houdbaarheidsdata. (Belga)

Volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO) wordt dagelijks een derde van het wereldwijde geproduceerde voedsel verspild. In België ging het in 2011 om 3,6 miljoen ton voedsel. Die verspilling heeft gevolgen op zowel het economische, sociale als ecologische vlak. De strijd tegen voedselverspilling speelt dan ook een cruciale rol in het tegengaan van de klimaatverandering. Daarom houdt Too Good To Go Waste Warrior Brands boven de doopvont. Unilever, Alpro, Ginette, IKEA, Lactel, PepsiCo, BelOrta, Danone, Philadelphia, Bel, Makro en Carrefour ondertekenen stuk voor stuk de verklaring "Voor een wereld zonder voedsverspilling". Daarin engageren ze zich om actie te ondernemen op drie fronten: intern engagement aan de hand van educatief materiaal voor de eigen werknemers, externe communicatie naar de klanten toe en het ondernemen van concrete acties. Later dit jaar lanceert Too Good To Go een bewustmakingscampagne over houdbaarheidsdata. (Belga)