Aan de enquête die liep van 26 oktober tot 1 december 2016 namen 10.364 respondenten deel, waarvan 7.383 online en 2.981 via telefoon. Het was een moeilijk jaar voor Brussel en het openbaar vervoer vanwege de aanslagen van 22 maart, maar toch geven de reizigers de MIVB een onderscheiding met 7,1/10. In totaal toonden 75 procent van alle ondervraagden zich tevreden tot zeer tevreden met een score van 7,0/10 of hoger. Opgesplitst naar vervoersmiddelen houden de metro en de tram een status quo (7,1/10), maar de bus gaat er wel op vooruit met 7,0/10 in 2016 tegenover 6,9/10 in 2015. Bij de prioriteiten van de klanten is er ook een verschuiving, want voor het eerst zijn de frequenties aangeduid als hoofdprioriteit, voor comfort, stiptheid, rittijd en aansluitingen. Veiligheid speelde in 2016 een belangrijkere rol en stijgt binnen de prioriteiten van de twaalfde naar de achtste plaats. Zowel het veiligheidsgevoel overdag (7,4/10) als het veiligheidsgevoel 's avonds (7,0/10) stijgt met 0,1. (Belga)

Aan de enquête die liep van 26 oktober tot 1 december 2016 namen 10.364 respondenten deel, waarvan 7.383 online en 2.981 via telefoon. Het was een moeilijk jaar voor Brussel en het openbaar vervoer vanwege de aanslagen van 22 maart, maar toch geven de reizigers de MIVB een onderscheiding met 7,1/10. In totaal toonden 75 procent van alle ondervraagden zich tevreden tot zeer tevreden met een score van 7,0/10 of hoger. Opgesplitst naar vervoersmiddelen houden de metro en de tram een status quo (7,1/10), maar de bus gaat er wel op vooruit met 7,0/10 in 2016 tegenover 6,9/10 in 2015. Bij de prioriteiten van de klanten is er ook een verschuiving, want voor het eerst zijn de frequenties aangeduid als hoofdprioriteit, voor comfort, stiptheid, rittijd en aansluitingen. Veiligheid speelde in 2016 een belangrijkere rol en stijgt binnen de prioriteiten van de twaalfde naar de achtste plaats. Zowel het veiligheidsgevoel overdag (7,4/10) als het veiligheidsgevoel 's avonds (7,0/10) stijgt met 0,1. (Belga)