Gemiddeld haalt Technopolis een bezoekersaantal van rond de 300.000 bezoekers per jaar, maar door corona konden het voorbije jaar slechts 130.000 mensen het doecentrum bezoeken. Dat is maar 44 procent van het normale aantal. Het verbieden van schoolbezoeken was een flinke streep door de rekening, sinds de tweede lockdown in het najaar is het centrum dan ook enkel geopend op woensdagnamiddag, tijdens het weekend en schoolvakanties. De kerstvakantie maakte wel wat goed: zowel het bezoek aan het centrum zelf als de tijdelijke expo Dinopolis waren volledig uitverkocht. Via de sociale media werden met #lockdownlab dagelijks nieuwe onlineproefjes en -challenges gedeeld, en na een samenwerking met TAGMAG, MNM, HLN en Van In werden online meer dan 47.000 extra volgers bereikt, goed voor een stijging met 61 procent. Daarnaast werden heel wat online evenementen georganiseerd zoals het Ecsite Directors Forum, de finale van de Wetenschapsbattle en de digitale Dag van de Wetenschap. Ook de infrastructuur van het doecentrum zelf werd aangepakt. Die plannen lagen al op tafel, maar werden vervroegd door de gedwongen sluiting. Technopolis ontving hiervoor een investeringssubsidie van de Vlaamse overheid. Intussen wordt gewerkt aan een 'TikTok Tour' in de tentoonstellingsruimte, die tegen de krokusvakantie klaar zal zijn. Omdat schoolbezoeken nog steeds niet toegestaan zijn, trekt Technopolis nog steeds met workshops en shows naar de scholen. Zo werden in 2020 nog 2.145 kinderen en jongeren bereikt. (Belga)

Gemiddeld haalt Technopolis een bezoekersaantal van rond de 300.000 bezoekers per jaar, maar door corona konden het voorbije jaar slechts 130.000 mensen het doecentrum bezoeken. Dat is maar 44 procent van het normale aantal. Het verbieden van schoolbezoeken was een flinke streep door de rekening, sinds de tweede lockdown in het najaar is het centrum dan ook enkel geopend op woensdagnamiddag, tijdens het weekend en schoolvakanties. De kerstvakantie maakte wel wat goed: zowel het bezoek aan het centrum zelf als de tijdelijke expo Dinopolis waren volledig uitverkocht. Via de sociale media werden met #lockdownlab dagelijks nieuwe onlineproefjes en -challenges gedeeld, en na een samenwerking met TAGMAG, MNM, HLN en Van In werden online meer dan 47.000 extra volgers bereikt, goed voor een stijging met 61 procent. Daarnaast werden heel wat online evenementen georganiseerd zoals het Ecsite Directors Forum, de finale van de Wetenschapsbattle en de digitale Dag van de Wetenschap. Ook de infrastructuur van het doecentrum zelf werd aangepakt. Die plannen lagen al op tafel, maar werden vervroegd door de gedwongen sluiting. Technopolis ontving hiervoor een investeringssubsidie van de Vlaamse overheid. Intussen wordt gewerkt aan een 'TikTok Tour' in de tentoonstellingsruimte, die tegen de krokusvakantie klaar zal zijn. Omdat schoolbezoeken nog steeds niet toegestaan zijn, trekt Technopolis nog steeds met workshops en shows naar de scholen. Zo werden in 2020 nog 2.145 kinderen en jongeren bereikt. (Belga)