Het tactische spel van Hyundai Motorsport is het belangrijkste wapenfeit van deze voormiddag. Bij aanvang van de eerste klassementsrit van de dag bood Dani Sordo zich te laat aan bij de start. Sébastien Loeb deed hetzelfde bij de 37.8 km lange klassementsrit van Amarante. Het feit dat negenvoudig wereldkampioen Loeb deze tactiek volgt toont aan hoe belangrijk hij en Hyundai de merkentitel vinden. Bij aankomst van de negende rit reageerde wereldkampioen Ogier eerder gelaten op het voorval. "Nu start hij (Neuville, red) later. Het begint een grotere rol te spelen." Thierry Neuville ontweek vervolgens de vraag hoe hij reageerde op de hulp van zijn teamgenoten. "Ik had een goede ochtend, al was de keuze om een tweede reservewiel mee te sleuren achteraf bekeken niet de beste. Dat extra gewicht heeft me toch wat benadeeld. Er zit opnieuw vier minuten tussen elke rijder. Dat is het minimum maar het is doenbaar." Vanochtend was de kloof drie minuten, maar op vraag van de rijders werden het opnieuw vier minuten. De Toyota-rijders blijven intussen de rally domineren, al verliep dat niet altijd even rimpelloos. Leider Tänak verloor in de openingsrit van de dag negen seconden toen er een remprobleem opdook. Op weg naar de volgende klassementsrit kon de Est het probleem oplossen. Latvala was de man van deze voormiddag. De Fin won twee van de drie klassementsritten en is genaderd tot op 5.1 seconden van zijn teamgenoot. Net als bij Hyundai zal men ongetwijfeld ook bij Toyota de strategie voor deze namiddag bespreken. Dan wordt dezelfde lus van drie klassementsritten als deze ochtend gereden. De Rally van Portugal eindigt morgen. (Belga)

Het tactische spel van Hyundai Motorsport is het belangrijkste wapenfeit van deze voormiddag. Bij aanvang van de eerste klassementsrit van de dag bood Dani Sordo zich te laat aan bij de start. Sébastien Loeb deed hetzelfde bij de 37.8 km lange klassementsrit van Amarante. Het feit dat negenvoudig wereldkampioen Loeb deze tactiek volgt toont aan hoe belangrijk hij en Hyundai de merkentitel vinden. Bij aankomst van de negende rit reageerde wereldkampioen Ogier eerder gelaten op het voorval. "Nu start hij (Neuville, red) later. Het begint een grotere rol te spelen." Thierry Neuville ontweek vervolgens de vraag hoe hij reageerde op de hulp van zijn teamgenoten. "Ik had een goede ochtend, al was de keuze om een tweede reservewiel mee te sleuren achteraf bekeken niet de beste. Dat extra gewicht heeft me toch wat benadeeld. Er zit opnieuw vier minuten tussen elke rijder. Dat is het minimum maar het is doenbaar." Vanochtend was de kloof drie minuten, maar op vraag van de rijders werden het opnieuw vier minuten. De Toyota-rijders blijven intussen de rally domineren, al verliep dat niet altijd even rimpelloos. Leider Tänak verloor in de openingsrit van de dag negen seconden toen er een remprobleem opdook. Op weg naar de volgende klassementsrit kon de Est het probleem oplossen. Latvala was de man van deze voormiddag. De Fin won twee van de drie klassementsritten en is genaderd tot op 5.1 seconden van zijn teamgenoot. Net als bij Hyundai zal men ongetwijfeld ook bij Toyota de strategie voor deze namiddag bespreken. Dan wordt dezelfde lus van drie klassementsritten als deze ochtend gereden. De Rally van Portugal eindigt morgen. (Belga)