Test Aankoop vergeleek de prijs van een mandje producten tijdens de crisis met die op 1 maart. De prijzen stegen het meest bij Carrefour Hyper (+ 5 procent), Collect&Go van Colruyt (+ 5 procent) en Colruyt zelf (+ 6,6 procent). De prijzen bleven stabiel bij Aldi, Intermarché en Match. Het verbod op promoties en kortingen, dat intussen is opgeheven, speelde een belangrijke rol. Een bijkomend probleem voor de consument is volgens Test Aankoop dat de goedkoopste versie van een product, bijvoorbeeld het huismerk, soms niet beschikbaar is. Hoewel de prijzen het meest zijn gestegen bij Colruyt, blijft die supermarkt volgens de consumentenorganisatie nog altijd de voordeligste. "Dat Delhaize een algemene korting van 5 procent heeft aangekondigd, verandert daar niets aan", klinkt het. (Belga)

Test Aankoop vergeleek de prijs van een mandje producten tijdens de crisis met die op 1 maart. De prijzen stegen het meest bij Carrefour Hyper (+ 5 procent), Collect&Go van Colruyt (+ 5 procent) en Colruyt zelf (+ 6,6 procent). De prijzen bleven stabiel bij Aldi, Intermarché en Match. Het verbod op promoties en kortingen, dat intussen is opgeheven, speelde een belangrijke rol. Een bijkomend probleem voor de consument is volgens Test Aankoop dat de goedkoopste versie van een product, bijvoorbeeld het huismerk, soms niet beschikbaar is. Hoewel de prijzen het meest zijn gestegen bij Colruyt, blijft die supermarkt volgens de consumentenorganisatie nog altijd de voordeligste. "Dat Delhaize een algemene korting van 5 procent heeft aangekondigd, verandert daar niets aan", klinkt het. (Belga)