De problemen ontstonden toen het schip over een boei voer en de ketting daarvan in de schroef terechtkwam. De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) en de Kustwacht stuurden sleepboten naar het cargoschip. Een helikopter assisteerde bij het maken van een sleepverbinding. De reddingsactie verliep niet vlekkeloos. Eén van de slepers kreeg een lijn in zijn schroef en van een andere sleepboot brak de kabel na een tijdje, weet de NOS. Om 09:00 uur gaan bergers met een helikopter naar het schip om de situatie te bekijken en een plan van aanpak te bedenken, meldde de commerciële omroep RTL. Volgens de Kustwacht is er ondanks de harde wind geen gevaar voor de twintig opvarenden zodat evacuatie niet hoefde. De 170 meter lange Ocean Victory, vaart onder Panamese vlag en had volgens marinetraffic.com IJmuiden als bestemming. De laatst bekende vertrekhaven van de bulkcarrier was Gibraltar. (MVL)

De problemen ontstonden toen het schip over een boei voer en de ketting daarvan in de schroef terechtkwam. De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) en de Kustwacht stuurden sleepboten naar het cargoschip. Een helikopter assisteerde bij het maken van een sleepverbinding. De reddingsactie verliep niet vlekkeloos. Eén van de slepers kreeg een lijn in zijn schroef en van een andere sleepboot brak de kabel na een tijdje, weet de NOS. Om 09:00 uur gaan bergers met een helikopter naar het schip om de situatie te bekijken en een plan van aanpak te bedenken, meldde de commerciële omroep RTL. Volgens de Kustwacht is er ondanks de harde wind geen gevaar voor de twintig opvarenden zodat evacuatie niet hoefde. De 170 meter lange Ocean Victory, vaart onder Panamese vlag en had volgens marinetraffic.com IJmuiden als bestemming. De laatst bekende vertrekhaven van de bulkcarrier was Gibraltar. (MVL)